خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

راه اندازی اولین پایگاه بافت تاریخی سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۳۴

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در دیدار با فرماندار جدید سمنان از راه‌اندازی اولین پایگاه بافت تاریخی سمنان و خانه صنایع‌دستی سمنان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی جمال گفت: با توجه به ضرورت حفاظت و احیای بافت تاریخی ۳۵۰ هکتاری سمنان، اولین پایگاه بافت تاریخی سمنان به زودی راه اندازی می‌شود.

وی حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را یکی از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: خانه صنایع‌دستی سمنان نیز به زودی با هدف حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان راه اندازی می‌شود.

جمال با بیان اینکه رشد گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی استان است، بیان کرد: رشد گردشگری نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی یکی از برنامه‌های مهم سمنان را راه‌اندازی موزه بزرگ سمنان عنوان کرد و اظهار داشت: فرماندار جدید با توجه به دغدغه‌مندی در حوزه گردشگری برای سمنان فرصت هستند و سمنان متحول می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یکی از دغدغه‌های این اداره کل راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی است و برای آن مصوبه‌ها و اعتبارات لازم اخذ شده است.

فرماندار سمنان نیز با اشاره به اینکه استان سمنان و شهرستان سمنان دارای قابلیت‌ها و مزیت‌های بسیاری است، گفت: با توجه به آمار بالای حضور دانشجویان در شهرستان سمنان باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد و دانشجویان می‌توانند سفیر حوزه‌های فرهنگی و علمی سمنان شوند.

او صنعت و گردشگری را از جمله قابلیت‌های مهم سمنان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و هم‌فکری مسئولان زمینه خدمات‌رسانی هر چه بیشتر در سمنان و تحقق اهداف فراهم شود.

فخری با ابراز رضایت از مدیر کل و مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی فرمانداری سمنان، رشد گردشگری خواهد بود و این امر در اشتغال‌زایی و فراهم شدن فرصت‌های شغلی و تبادل فرهنگی موثر است.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به امر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی تاکید بالایی دارند، بیان کرد: رشد گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان صنایع پر بازده، زمینه‌ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه فرمانداری سمنان برای فعالیت مجدد فرودگاه سمنان، گفت: شروع مجدد پروازها می تواند در رشد گردشگری شهری موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز