خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان خبر داد:

تمامی دهیارهای استان سمنان درجه بندی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۳۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شدند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه پنج و ۶ و بقیه روستاها دارای دهیاری استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.

به گزارش ایلنا از سمنان، منوچهر فخری بیان کرد: ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها متناسب با درجه هر دهیاری تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان و یا بخش و همچنین دارا بودن ظرفیت گردشگری به درجه‌های یک تا ۶ تقسیم‌بندی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر دهیاری‌های ۱۴ روستای استان سمنان رتبه ۶ و دهیاری‌های ۱۸ روستای استان رتبه پنج را کسب کردند.

فخری یادآور شد: دهیاران روستاهای قلعه نوخرقان، میقان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست در دهستان دامنکوه شهرستان دامغان، دهیاری روستای خیرآباد و اعلاء در شهرستان سمنان در درجه‌بندی رتبه ششم را از آن خود کردند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد کالپوش، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب کردند.

فخری درباره نحوه درجه‌بندی دهیاری‌ها افزود: استانداری در مرحله نخست درجه‌بندی دهیاری‌ها را بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام می‌دهد و پس از تایید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، درجه دهیاری‌ها برای بررسی و تایید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت:ابلاغ ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها گامی مهم و موثر در توسعه روستاها است.

وی اضافه کرد: سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۶ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز