خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش برف و باران در شمال و غرب کشور / شدت بارش‌ها از فردا / کاهش دما در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۴۲

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز در مناطق غرب و جنوب غرب کشور و بخش‌هایی از کرمان و شمال خلیج فارس بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. در بعضی از مناطق شمال و شمال غرب کشور شامل گیلان، مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش پراکنده برف را خواهیم داشت.

وی افزود: فردا هم بر شدت و هم گستره بارش‌ها افزوده می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: فردا به جز سیستان و بلوچستان بقیه نقاط کشور بارندگی خواهند داشت. بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی خواهد بود. مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهند داشت. بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب و غرب و حتی شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، نیمه شرقی خوزستان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گیلان خواهیم داشت که با توجه به شدت بارش‌ها آب گرفتگی معابر عمومی همینطور بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن مسیل‌ها و سیلاب، یخ زدگی در مناطق کوهستانی و مناطقی که همراه با بارش برف هستند لغزندگی، کولاک برف، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی را انتظار داریم.

وی افزود:، اما روز دوشنبه بیشترین فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور خواهد بود از جمله در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور. از نظر شرایط دمایی از امروز تا روز دوشنبه دمای هوا به صورت محسوس در سطح کشور به ویژه نیمه شمالی کاهش پیدا می‌کند و آب‌های خلیج فارس امروز و فردا در بخش‌های شمالی و مرکزی مواج خواهد بود. از روز دوشنبه تا پایان هفته بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را دارند. دریای خزر هم از امروز تا چهارشنبه به ویژه در بخش‌های غربی و مرکزی مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز حداکثر دما پیش بینی شده برای تهران به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما هم پیش بینی می‌کنیم فردا به ۵ و ۶ درجه بالای صفر برسد. اما از نظر شرایط جوی آسمان تهران امروز نیمه ابری است همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها هم بارش پراکنده و وزش باد را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز