خبرگزاری کار ایران

نوروزی خبر داد:

تحصیل یک هزار و 400 طلبه در حوزه‌های علمیه استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۲۷

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل از تحصیل یک هزار و 400 طلبه در حوزه های علمیه استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در اردبیل از تحصیل یک هزار و 400 طلبه در حوزه های علمیه استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد 700 نفر آقا و 700 نفر خانم هستند.

وی با بیان اینکه هشت مرکز آموزشی حوزه علمیه استان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و گرمی واقع است، اظهار کرد: حدود 700 روحانی هم در استان به تبلیغ احکام و مبانی دینی مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل استنباط، تعمیق و تبیین روش مند، صیانت از اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع در قالب تبلیغ دینی، نظریه پردازی و تولید علم در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی، تربیت نیروی انسانی برای رفع نیازهای جامعه، تبلیغ، ترویج و تثبیت ارزش‌های اسلامی در سطح ملی و فرا ملی، پشتیبانی و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی را از جمله وظایف حوزه های علمیه عنوان کرد.

نوروزی گفت: آزمون ورود به مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه استان اردبیل روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال آینده راس ساعت 9 صبح در مصلی اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به اینکه جذب طلبه مراکز آموزشی حوزه های علمیه استان به سه گروه تقسیم شده است، افزود: دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم، نهم و دهم گروه اول و دانش آموزان مقاطع تححصیلی پایه یازدهم، دوازدهم و پیش دانشگاهی گروه دوم و دانشجویانی که حداقل 31 واحد درسی دانشگاه را گذرانده باشند گروه سوم محسوب می شوند. 

وی اضافه کرد: جذب طلبه در مراکز حوزه های علمیه مثل سایر مراکز آموزشی یک مرحله ای نیست بلکه بعد از قبولی در آزمون‌کتبی که در حد اطلاعات‌عمومی است، قبول‌شدگان به مدت 10 روز در مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه حضور یافته و بعد از انجام کارهای تخصصی و روانشناسی بر روی آنها و بررسی همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی آنها و تحقیق محلی و قبولی در مصاحبه افراد انتخاب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز