خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر:

اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات به جد پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۹۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: شناسنامه دار شدن باغات و فعالیت‌های زیربخش باغبانی در این شهرستان به طور جدی دنبال شده که هدف از آن، رصد محصولات باغی از محل تولید تا مصرف است.

به گزارش ایلنا، کامل ساجد اظهار کرد: به این منظور، این مدیریت برنامه ها و دستورات شناسنامه دار کردن باغ ها را به طور جدی عملیاتی کرده و ضمن آماده نمودن بستر ثبت اطلاعات در "سامانه‌ سَبَک" از همه باغداران درخواست کرده تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، برنامه ریزی و تنظیم بازار محصولات باغی انجام گرفته، شغل کشاورزان هویت پیدا کرده و در نهایت باغ به عنوان وثیقه بانکی مورد قبول بانک ها واقع خواهد شد.

وی افزود: اولین شناسنامه باغی در شهرستان نیر برای حسنعلی عبادی  باغدار روستای لای از توابع بخش مرکزی شهرستان در مورخه پانزدهم آبانماه سالجاری با همکاری و هماهنگی واحد باغبانی این مدیریت و نظام صنفی شهرستان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد:  برابر دستورالعمل ارسالی از  مدیریت  باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، کلیه خدمات مربوط به باغبانی از جمله فنس کشی، احداث بنا و نگهبانی، اعطای سوخت، انشعاب برق، آب، گاز و ... به باغداران، گلخانه داران، واحدهای پرورش قارچ و مزارع کشت گیاهان دارویی منوط به ثبت نام افراد مذکور در سامانه فوق و اخذ شناسنامه باغات است.

ساجد در پایان گفت: باغداران می توانند با دو روش زیر نسبت به ثبت نام در سامانه سبک اقدام نمایند : 1-  مراجعه به سامانه سبک از طریق گوشی، کامپیوتر شخصی، لبتاپ و ...2-   مراجعه به دفتر نظام صنفی شهرستان.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز