خبرگزاری کار ایران

اهتمام ویژه برای ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۸۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اهتمام ویژه مدیریت استانی و وزارت میراث‌فرهنگی برای ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن محمدی ادیب در جلسه بررسی طرح ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گفت: اهتمام ویژه‌ای در سطح استان و وزارت میراث‌فرهنگی برای ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل وجود دارد و تشکیل جلسات با حضور مدیران ستادی و استانی نشان از پیگیری مستمر این موضوع دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان خواستار ساماندهی این پهنه و خروج آن از حالت مخروبه‌ای با رعایت ملزومات مرتبط با بافت تاریخی است و تعیین کاربری این منطقه را به مطالعات کارشناسی محول می‌داند. 

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امروز به همراه دو کارشناس زبده حوزه میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی در اردبیل حاضر شده و از محل بازار تاریخی و پهنه مجاور آن بازدید کردیم و تمام تلاش ما برای رقم زدن اتفاقی خوب برای بازار تاریخی اردبیل است.

فاطمه داوری افزود: اقدام ما درمورد این پهنه باید نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باشد و این امر نیازمند مطالعه و بررسی همه جانبه‌ای است.

وی تاکید کرد: حفظ حیات بازار تاریخی دغدغه اصلی ما است و در این راستا لازم است که پیوست کاملی روی طرح مطالعاتی این پهنه با در نظر گرفتن تاثیر طرح در آینده بازار و منطقه وجود داشته باشد و این امر نیاز به مطالعه و جلسات بیشتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز