خبرگزاری کار ایران

رسول آبادیان:

«دریادار» زندگی مردی که تسلیم دشمن نشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۰۰

«دریادار» رمانی است براساس زندگی شخصیتی به نام «غلامعلی بایندر» اولین فرمانده نیروی دریایی نوین ایران که به زودی منتشر می‌شود.

رسول آبادیان از انتشار زودهنگام رمان «دریادار» درباره «پدر نیروی دریایی نوین ایران» خبر داد.

این نویسنده در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در رابطه با این رمان گفت: «دریادار» رمانی است براساس شخصیتی به نام غلامعلی بایندر اولین فرمانده نیروی دریایی نوین ایران نوشته شده است. او برخلاف دستور حکومت مرکزی آن زمان - رضاشاه - در حمله متفقین به ایران در سال ۱۳۲۰ در مقابل نیروی دریایی انگلستان ایستاد و درنهایت به شهادت رسید.

این نویسنده با بیان اینکه غلامعلی بایندر پدر نیروی دریایی نوین ایران است؛ گفت: او شخصی بود که در هیاهوی شهریور ١٣٢٠ در برابر دشمن متجاوز انگلیسی تسلیم نشد مردانه ایستاد و جان بر سر آرمان خویش گذاشت.

آبادیان در بیان شخصیت غلامعلی بایندر بیان کرد: او تحصیلات متوسطه خود را در مدرسه دارالفنون به پایان رساند و در سال ۱۲۹۹ خورشیدی از مدرسه نظام مشیرالدوله با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد. شجاعت و رشادت او آن‌قدر زبان‌زد بود که رسیدگی به غائله «اسماعیل آقا سیمیتقو» را به او سپردند و او برای خواباندن این غائله و در پی آن شجاعت مثال‌زدنی در نبرد با متجاوزان روس در شمال کشور و امن کردن مازندران، نشان «ذوالفقار ۴» گرفت؛ نشانی که بالا‌ترین نشان ارتش ایران بود.

رسول آبادیان متولد ۱۳۴۶ نویسنده، منتقد ادبی و روزنامه‌نگاری است که در نشست‌های متعددی درباره نسل جدید نویسندگان ادبیات داستانی ایران سخن گفته است.

«سایه ظهر یک نفر» و «غول‌های یخی» دو رمان گذشته اوست و «دریادار» سومین رمان آبادیان است که توسط موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به زودی راهی بازار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز