خبرگزاری کار ایران

کتاب‌هایی در باب عشق و عرفان توسط نشر عروج منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۶۳

«صوفیان و امر به معروف و نهی از منکر»، «آرای اختصاصی امام خمینی در وجود شناسی عرفانی» و «عشق در مشرب عرفانی امام خمینی» نام سه عنوان کتاب است که توسط نشر عروج منتشر شده‌اند.

کتاب «صوفیان و امر به معروف و نهی از منکر» عنوان کتابی است به نوشته سیدیحیی موسوی در ۱۷۵ صفحه و با قیمت ۶۸۰۰۰ریال توسط نشر عروج منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این کتاب پایان نامه کارشناسی ارشد نگارنده است. در این کتاب به رویکرد صوفیه در برابر اصل امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.

در فصول این کتاب به مسائلی چون: رویکرد نظری صوفیه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد عملی صوفیه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است. نظر مؤلف این است که هیچ موضوع دینی به اندازه مسئله امر به معروف و نهی از منکر، کاربردی و عمل گرایانه نیست.

کتاب «عشق در مشرب عرفانی امام خمینی»

کتاب «عشق در مشرب عرفانی امام خمینی» به نوشته کبری طاهری نژاد در شمارگان ۱۰۰۰نسخه و در ۱۷۹ صفحه با قیمت ۸۰۰۰تومان منتشر شد.

این رسانه از پنج فصل تشکیل یافته. فصل اول گذری بر کلیات تحقیق دارد که شامل تعریف و تبیین موضوع، هدف و انگیزه، پیشینه موضوع تحقیق، روش تحقیق و… است. فصل دوم به بررسی مفاهیم لغوی و اصطلاحی عشق و محبت از دیدگاه عرفان پرداخته. فصل سوم عشق را در قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب عرفانی که در دسترس همگان است؛ مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل چهارم که در واقع مهمترین فصل رساله است، به بررسی عشق در آثار امام(ره) اختصاص دارد. در فصل پنجم که فصل پایانی رساله است؛ عشق و ویژگی‌های آن در دیوان اشعار امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گرفته است و تعدادی از اشعار ایشان در آن بررسی شده است.

کتاب «آرای اختصاصی امام خمینی در وجود شناسی عرفانی»

کتاب «آرای اختصاصی امام خمینی در وجود شناسی عرفانی» به نوشته سیدمرتضی مبلغ به شمارگان ۱۰۰۰نسخه و با قیمت ۱۰۰۰۰تومان در ۲۳۲صفحه منتشر شد.

فصل اول کتاب درباره تعلق جعل به ماهیت است که درباره واژه جعل و تعریف آن در فلسفه اسلامی سخن می‌گوید. فصل دوم، انطباق عماء با فیض‌القدس است که در رابطه با عماء که یکی از مباحثمهم عرفانی است که در آن از جایگاه پروردگار قبل از خلقت مخلوقات صحبت می‌شود.

عنوان فصل سوم، اطلاق وجود و قوی‌ترین دلیل آن است که به مبحثوجود و پایه و اساس عرفان نظری می‌پردازد. فصل چهارم که ملاک اعتبارات وجود است در رابطه با ذات الهی یا وجود مطلق صحبت می‌کند. عنوان فصل پنجم که آخرین فصل کتاب است ترجیع «تجلی و ظهور» بر «صدور» نام دارد که در رابطه با پیدایش موجودات یا خلقت مخلوقات که از موضوعات مهم در مباحثفلسفی و عرفانی است بحثمی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز