خبرگزاری کار ایران

نگاه ویژه به تکنولوژی‌های جدید در هفته کتاب / اسامی روزهای هفته کتاب اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۷۰

برنامه‌‌های اجرایی هفته کتاب به گونه‌ای تدارک داده شده‌ که به تکنولوژی‌های نوین ازجمله شبکه‌های اجتماعی و کتاب دیجیتال هم پرداخته شود تا بتوان برای تبلیغ و ترویج کتاب از طریق این تکنولوژی‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان تا ۱ آذر امسال برگزار می‌شود و تغییرات صورت گرفته در ستاد اجرایی این هفته و واگذاری اجرای آن به معاونت استان تهران وزارت ارشاد؛ تعامل نهادهای مختلف در برگزاری این هفته فرهنگی را به دنبال داشته است.

برزین ضرغامی(دبیر اجرایی بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) نیز از تلاش برای همکاری با نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در برگرازی هفته کتاب خبر داد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امسال تلاش داریم تا تمام نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف که در حوزه‌های گوناگونی فعالیت می‌کنند نیز درگیر هفته کتاب شوند تا حوزه کتاب گسترده‌تر شود.

وی ادامه داد: برنامه‌‌های اجرایی این هفته به گونه‌ای تدارک دیده شده‌اند که به طرز قابل توجهی به تکنولوژی‌های نوین ازجمله شبکه‌های اجتماعی و کتاب دیجیتال هم پرداخته شود تا بتوان برای تبلیغ و ترویج کتاب از طریق این تکنولوژی‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

ضرغامی در رابطه با اسامی درنظر گرفته شده برای روز‌های هفته کتاب بیست و دوم گفت: اسامی روزهای هفته کتاب به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که بتوان برای اجرایی شدن برنامه‌های آن‌ها هر روز از یک نهاد یا وزارت‌خانه همکاری گرفت و حتی به نوعی آن‌ها را متولی برگزاری نمادین گوشه‌ای از برنامه‌های مرتبط با هفته‌کتاب کرد.

دبیر اجرایی بیست و دومین هفته کتاب در رابطه با واگذاری مسئولیت اجرایی برگزاری هفته کتاب به معاونت ارشاد استان تهران و پاسخ به این سوال که آیا چنین تعامل‌هایی می‌تواند در افزایش بازدهی و نتیجه‌گیری بهتر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد، گفت: طبعا معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچه از کارهای اجرایی فراغت بیشتری پیدا کند؛ زمان بیشتری برای سیاست‌گذاری‌های بهینه در امر کتاب و نظارت بر روند کتاب‌های تولیدی کشور داشته باشد که همین مسئله می‌تواند کیفیت کتاب‌ها در کشور و به دنبال آن آمار مطالعه را بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به همین تغییر در نهاد اجرایی هفته کتاب از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردیم تا معاونت‌های استانی وزارت ارشاد به‌عنوان دبیران استانی در برگزاری هفته کتاب در شهرستان‌ها و استان‌های کشور همکاری داشته باشند.

ضرغامی در پایان گفت: امسال باتوجه به تغییرات اجرایی که در برگزاری هفته کتاب صورت گرفته است؛ برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده که امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه به خوبی محقق شوند. ان‌شاءالله هفته‌ آینده هم در نشست‌های خبری ویژه‌ای ریز برنامه‌ها و جزئیات مربوط به هر روز در هفته کتاب اعلام می‌شود.

اسامی روزهای بیست و دومین هفته کتاب بدین شرح است:
شنبه ۲۴ آبان: کتاب، مسجد و محرم
یکشنبه ۲۵ آبان: کتاب، آگاهی و سبک زندگی با تاکید بر سلامت، محیط زیست و خانواده
دوشنبه ۲۶ آبان: کتاب، فرهنگ و صنعت
سه‌شنبه ۲۷ آبان: کتاب، مدرسه، دانشگاه و حوزه
چهارشنبه ۲۸ آبان: کتاب، پدیدآورندگان و پیشکستوتان با تاکید بر نویسندگان، ناشران، کتابداران، کتابفروشان، کتاب‌خوانان، لیتوگرافان و چاپخانه‌دارن
پنج‌شنبه ۲۹ آبان: کتاب، روستا و عشایر
جمعه ۳۰ آبان: کتاب و شهروند
شنبه ۱ آذر: کتاب، رسانه و تکنولوِژی‌های نوین با تاکید بر شبکه‌‌های اجتماعی، نشر الکترونیک و کتابخانه دیجیتال.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز