خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد:

حضور معاون اول رئیس‌جمهور در شیراز به مناسبت بزرگداشت یاد روز حافظ

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۷۸

معاول رئیس‌جمهور به همراه هیات همراه ایشان، در آئین بزرگداشت یاد روز حافظ حضور خواهند داشت.

استاندار فارس گفت: معاون اول رئیس‌جمهور به همراه هیات همراه ایشان در آئین بزرگداشت یاد روز حافظ حضور خواهند داشت.

سید محمد احمدی، امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا از شیراز اظهار داشت: حافظ نه‌ تنها افتخاری برای شیراز و استان فارس، بلکه افتخاری برای جهان بشریت است چراکه اندیشه‌های حضرت حافظ الهام‌بخش همه انسان‌هایی است که در پی کسب معرفت الهی هستند.

وی تصریح کرد: در آئین بزرگداشت حافظ که شنبه‌شب، ۱۹ مهرماه، در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار می‌شود میزبان معاون اول رئیس‌جمهور و چند تن از وزرای دولت تدبیر و امید خواهیم بود که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

او با اشاره به وجود مشکلات و مسائلی که در استان فارس وجود دارد گفت: حضور اسحاق جهانگیری و هیئت همراه ایشان به بهانه بزرگداشت سالروز حافظ فرصت مناسبی است تا برای رشد استان از ایشان بهره بگیریم.

استاندار فارس بیان کرد: نخستین برنامه بعد از ورود معاون اول رئیس‌جمهور به استان، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی است که در نزدیکی فرودگاه دستغیب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه معاف از مالیات، عوارض و قانون کار است، ادامه داد: ظرفیت بالایی که این منطقه دارد جای مناسبی است برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، همچنان که سعی داریم این مکان را به منطقه آزاد تبدیل کنیم.

احمدی اضافه کرد: بازدید از پارک علم و فناوری و افتتاح خط یک مترو شیراز و جلسه شورای اداری با حضور مسئولان و معاون اول رئیس‌جمهور از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وی به استان فارس است.

او عنوان کرد: مسئله اصلی در استان فارس که امروز به یک بحران جدی تبدیل‌شده است بحثکمبود آب است که هم یک تهدید بالقوه وهم تهدید بالفعل است و مردم باید آن را جدی بگیرند و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

این مسئول بابیان این مطلب که برای تأمین آب شرب روستاییان مبلغ دو هزار میلیارد تومان نیاز است اذعان داشت: تأمین آب شرب استان به‌سختی صورت می‌گیرد و ظرف چند سال گذشته با خسارت‌های جدی درزمینهٔ کشاورزی و باغداری روبه‌رو بوده‌ایم.

او با اشاره به وجود ۲۵ حلقه چاه که به بهره‌برداری رسیده است یادآور شد: اکثر دریاچه‌ها و تالاب‌های ما خشک است و تبدیل به نمکزار شده و به همین خاطر اکثر شهرستان‌های ما مجبور هستند که مهاجرت کنند زیرا باغداری و کشاورزی در وضع نامطلوبی است.

استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه ما یک استان بحرانی از نظر آب هستیم برای شیرین کردن آب نیاز است که از خلیج‌فارس و انتقال آب به استان بهره ببریم که امید است در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز