خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

بودجه و امکانات فرهنگی استان البرز متناسب با نیازهای این استان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۰

استان البرز را با آمار بالای طلاق و زندان‌ها و زندانیانی می‌شناسند که متعلق به این استان نیستند و همین امر نیز موجب انعکاس تصویر غیرواقعی از البرز شده است.

ایلنا: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از «بودجه ناچیز فرهنگی» و «کمبود امکانات» به عنوان دو مؤلفه اساسی در رکود امور فرهنگی البرز یاد کرد.

به گزارش ایلنا در کرج حمیدرضا عسگری مورودی با انتقاد از اینکه نام استان البرز طی سال‌های اخیر در لیست استان‌هایی با ضریب بالای جرایم اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: استان البرز را با آمار بالای طلاق و زندان‌ها و زندانیانی می‌شناسند که متعلق به این استان نیستند و همین امر نیز موجب انعکاس تصویر غیر واقعی از البرز شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که رتبه نخست کنکور سال ۹۲ ریاضی از آن دانش آموز البرزی است که توانسته نام البرز را در عرصه ملی و بین المللی برجسته سازد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز وجود بافت فرهنگی متنوع و قومیت‌های مختلف را در این استان بی‌بدیل دانست و گفت: باید از این ظرفیت‌ها که هر یک می‌توانند نمادی شاخص برای استان باشند در شناساندن هرچه بیشتر البرز بهره جست.

این مسئول ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب کاهش بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها دانست و با اشاره به کلام نویسنده مسیحی جرج جرداق اظهار داشت: همانگونه که این نویسنده نیز بیان کرده است مرور هر باره کتاب، دریچه جدیدی را به روی خواننده باز می‌کند و تجربیاتی غنی را در اختیار او قرار می‌دهد که شاید در طول عمر هیچ‌گاه فرصت تجربه آن دست ندهد، از این رو ضرورت مطالعه کتاب به عنوان انسان سازی باید با برنامه‌های متنوع فرهنگی نهادینه شود.

این مسئول در ادامه حرکت در مسیر فرهنگ و امور اجتماعی را مستلزم اختصاص بودجه و امکانات دانست و بیان کرد: در تخصیص اعتبار و بودجه، حوزه فرهنگ همواره مهجور و مظلوم واقع می‌شود و در استان البرز نیز به جهت وسعت دامنه امور فرهنگی و اجتماعی و از سوی دیگر فقدان امکانات و منابع مالی موجب شده است تا آنگونه که در خور استان است شاهد تحولات چشمگیری نباشیم.

عسگری مورودی با بیان اینکه تناسبی بین امکانات و بودجه فرهنگی در استان وجود ندارد، افزود: بودجه امور فرهنگی در حال حاضر تناسبی با شرایط و نیازهای حوزه فرهنگ ندارد و این امر موجب شده تا تلاش‌های مسئولان امر نیز آنگونه که باید دیده نشود.

وی در پایان ضمن اشاره بر وسعت دامنه مسائل و مشکلات افزود: با این وجود تمام دلسوزان این استان در تلاش برای اعتلای امور اجتماعی و فرهنگی در البرز هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز