خبرگزاری کار ایران

ﻣﻌﺎون ﻋﻤﺮاﻧﯽ استانداری البرز:

احیای فضای سبز در استان البرز ضرورتی انکار ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۳۲

ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ اﻣﺮی ﻓﺮا ﺑﺨﺸﯽ است/ ایجاد فضای سبز و توسعه فضای سبز شهری یکی از وظایف مهم دستگاه‌های متولی است.

ایلنا: ﻣﻌﺎون هماهنگی امور ﻋﻤﺮاﻧﯽ استانداری البرز ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻧﮕﮫﺪاری ﻣﺮاﺗﻊ، ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ را اﻣﺮی ﻓﺮا ﺑﺨﺸﯽ دانست و ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: ھﻤﻪ دﺳﺘﮕﺎه ھﺎی ﻣﺘﻮﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ھﻤﮑﺎری و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﯿﺸﺘﺮ در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ ﻣﺪاوم داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
به گزارش ایلنا در کرج کاوه حدادپور با بیان این مطلب در دومین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان گفت: ﺣﻔﻆ و ﻧﮕﮫﺪاری از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺗﻼش ﺑﺮای ﺗﻮﺳﻌﻪ آن برای تلطیف محیط ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﮏ ﺿﺮورت اﺳﺖ و با توجه به این که رشد روز افزون جمعیت، گسترش شهرها و کمبود فضای سبز شهری موجب تخریب زیست محیطی شده است. درهمین راستا احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز در دستور کار مدیران شهری است.
وی اظهار داﺷﺖ: ﺣﻔﻆ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ در ﺣﻮﻣﻪ و داﺧﻞ شهر مهمترین و ﺑهترین ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺳﺘﺎﻧﯽ محسوب می‌شود.
حدادپور با تاکید بر رعایت زیبایی و اکوسیستم زیست محیطی گفت: ایجاد فضای سبز و توسعه فضای سبز شهری یکی از وظایف مهم دستگاه‌های متولی امر است. بر این اساس اولویت‌های فضای سبز در سطح شهرها با محور قرار دادن اقدامات کارشناسی همچنین با توجه به ظرفیت‌های موجود از سوی کارشناسان و مسئولان ذیربط با اجرای طرح‌های فضای سبز در دست اقدام است.
حدادپور گفت: در راستای توسعه موزون فضای سبز شهری و هچنین ایجاد كریدور سبز در ضلع‌های شمالی استان البرز و طرح ایجاد فضای سبز در اراضی حاشیه‌ای با کاشت انبوه انواع گونه‌های درختی مقاوم و متناسب با شرایط محیطی، باعث می‌شود مناظر زیبای بصری و نیز امكانات خدماتی و رفاهی بیشتری در این مسیرها ایجاد شود.
وی گفت: مسئله فضای سبز از الزامات زندگی شهرنشینی به شمار می‌رود، چراکه علاوه بر ارزش‌های عدم جایگزینی زیست محیطی مثل تلطیف هوا و تعدیل دما در زیباسازی و حفظ آرامش و شادابی شهروندان نقش مستقیم دارد. از این رو با توجه به وضعیت جغرافیایی و باغ شهری کرج احیای فضای سبز در استان ضرورتی انکار ناپذیر است.
گفتنی است در این جلسه به مواردی چون گزارش شهرداران و ارائه برنامه از سطوح دارای استعداد فضای سبز حوزه شهرداری مربوطه و گزارش شهرداران مربوط به کمیسیون ماده 3 و ماده 7 در سال 91 و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص 25 درصد واحدهای شهرک صنعتی تحت پوشش فضای سبز پرداخته شد.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز دو یا سه شهرداری نمونه در ایجاد فضای سبز شناسایی شوند و در شورای اداری استان توسط استاندار تقدیر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز