خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان البرز خبر داد:

دستگیری کلاه بردار پیامکی در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۹۳

فردی که با ارسال پیامکی با این مضمون که شما در قرعه کشی اینترنتی ما برنده شده‌اید و با تقاضای دریافت رمز عبور و شماره کارت جهت واریز مبلغ جایزه، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

ایلنا: رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری فردی که با ارسال پیامکی با این مضمون که شما در قرعه کشی اینترنتی ما برنده شده‌اید و با تقاضای دریافت رمز عبور و شماره کارت جهت واریز مبلغ جایزه، از آنها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش ایلنا در کرج یزدان نیکنام با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت خانم «ش- ی» مبنی بر برداشت وجه به صورت اینترنتی و غیرقانونی به مبلغ 60 میلیون ریال از حساب بانکی او از دادسرای کرج به این پلیس، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در بررسی جزئیات پرونده دریافتند که شاکی چندی قبل پیامکی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی دریافت کرده است و متعاقب آن از وی خواسته شده تا با اعلام شماره حساب، رمز دوم و سایر اطلاعات وجه جایزه به صورت اینترنتی به حساب وی واریز شود.
شاکی ادامه داد: با ارسال شماره حساب به صورت پیامکی متوجه می‌شوم که طی دو روز متوالی وجه موجود در حسابم به صورت اینترنتی به سرقت رفته است.
سرهنگ نیکنام گفت: با توجه به اظهارات شاکی بلافاصله پرینت حساب مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که مبلغ برداشت شده به‌صورت خرید اینترنتی، انتقال وجه، خرید شارژ و پرداخت قبض به سرقت رفته است.
رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس، مالکان حساب‌های انتقالی را شناسایی کرده اما نامبردگان پس از دعوت به پلیس فتا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند. بنابراین در بررسی‌های بعدی ماموران مشخص شد که از حساب آن‌ها نیز مبالغی به صورت اینترنتی خارج و جهت خرید لپ تاپ و سکه طلا مورد استفاده قرار گرفته است.
نیکنام تصریح کرد: کارآگاهان زبده پلیس فتا پس از چندین روز کار اطلاعاتی و بررسی پرینت حساب‌های شاکی و افرادی که وجه از حساب آن‌ها منتقل شده بود در نهایت موفق به شناسایی فردی به نام «مجتبی- م» شده و پس از دستگیری وی را به پلیس فتا منتقل کردند.
متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه جرمی در این خصوص شد، اما در ادامه بازجویی‌ها با توجه به دلایل و شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که با ارسال پیامکی به کاربران با این مضمون که شما در قرعه کشی اینترنتی برنده شده‌اید، از آن‌ها می‌خواستم تا شماره حساب خود را به آدرس مورد نظر پیامک کنند. از این طریق تا کنون اقدام به سرقت میلیون‌ها تومان وجه نقد از حساب بانکی افراد کرده‌ام.
رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: بر اساس گزارشات موجود از سال گذشته تا کنون برخی افراد سودجو و فرصت طلب با سوءاستفاده از سادگی شهروندان و تبلیغات نهادها و شرکت‌های داخلی با ارسال پیامک‌های عوام فریبانه و طرح پیشنهادهای واهی و غیر واقعی به تعدادی از کاربران و مشترکان تلفن‌های همراه اعلام به برنده شدن در قرعه کشی جشنواره و یا مسابقه و.... کرده و درخواست وجوهی بابت مالیات، عوارض، هزینه ارسال جوایز و یا درخواست مراجعه به دستگاه های خودپرداز (عابربانک) به منظور دریافت اطلاعات بانکی می‌کنند که به این طریق باعث فریب شهروندان را فراهم و در مجموع مبلغ قابل توجهی کلاهبرداری کرده و به دلیل پایین بودن مبالغ دریافتی از شهروندان، کسی حاضر به شکایت و پیگیری موضوع از طریق مبادی ذیربط نمی‌شود.
وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: دقت و توجه لازم را در ارسال اطلاعات شخصی و بانکی خود از طریق اینگونه پیامک‌ها داشته و نیز بابت این پیام‌ها مبلغی را ارائه ندهند تا در دام چنین شیادانی گرفتار نشوند و در صورت دریافت چنین پیام‌هایی مراتب را حتماً با پلیس فتا در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز