خبرگزاری کار ایران

محمد جواد کولیوند:

شوراها از سیاسی کاری پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۸

شوراها برنامه مدون چهار ساله، اعتقاد عملی به قوانین و ضوابط اجرایی در اداره امور شهری داشته باشند.

ایلنا: نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رعایت سه اصل؛ وحدت، همدلی و رعایت قانون در سر فصل امور شورا‌ها تأکید کرد و گفت: به دلیل تغییر مدیریت اجرایی کشور و شورا‌ها وحدت و همدلی در بین شوراهای منتخب و مدیران شهری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد جواد کولیوند با بیان این مطلب در گردهمایی اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز، با قدردانی از زحمات بی‌دریغ اعضای دوره سوم شورا‌ها اظهار داشت: اعضای منتخب شورا‌ها باید قانون شورا‌ها و شهرداری‌ها را به دقت مطالعه کنند چرا که مهم‌ترین لازمه کار شناخت از قانون است و راه رسیدن جامعه به سعادت رعایت قانون است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ملاک عمل شورا‌ها، رعایت قانون باشد، گفت: اعضای جدید شورا‌ها باید همواره از مسایل حاشیه‌ای و سیاسی کاری پرهیز کنید چراکه وظیفه شورا‌ها تنها خدمت رسانی به مردم است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی لزوم داشتن برنامه‌ای روشن، مدون و هدفمند در همه زمینه‌‌ها در قالب برنامه چهارساله تاکید کرد و گفت: با توجه به نیازهای موجود و تجارب و دستاوردهای سه دوره گذشته باید شاخص‌ها و معیارهایی طراحی و تدوین شود تا عملکردهای مثبت، اثر بخش و شفاف در این چهار ساله از شورا‌ها داشته باشیم.

وی تدوین یک برنامه کاری ۴ ساله به نحوی که برنامه هر سال شورا تابع این برنامه کلی باشد و این برنامه همه بخش‌های عمرانی، فرهنگی، و.. شهر‌ها البرز را در برگیرد از مهم‌ترین دستور کارهای شورای چهارم دانست.

کولیوند در ادامه تصریح کرد: برنامه ۴ ساله شورا باید پوشش‌دهنده همه وظایف شورا‌ها و مبتنی بر اختیارات مطابق قانون شورا‌ها و از طریق تعامل و همفکری با متخصصان امر و دوری از روزمرگی و توجه به رویکرد علمی در موضوعات مختلف باشد.

وی از اعضای منتخب شورا خواست برنامه‌های هرسال خود را برای مردم شفاف سازی کنند و با مردم ارتباط مستمر و جدی داشته باشند.

کولیوند در ادامه از شوراهای جدید خواست در ادامه فعالیت شهردار و برنامه‌هایی که در انتخاب شهردار بعدی خواهند داشت دقت عمل داشته باشند.

کولیوند همچنین گفت: مدیریت شورا باید اعتقاد عملی به قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی دراداره شورا داشته باشد و از قدرت و کارایی لازم برای اداره مطلوب جلسات و برنامه‌های شورا برخوردار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز