خبرگزاری کار ایران

محمد زهرایی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۴۳

مدیر انتشارات کارنامه پشت میز کار خود بر اثر سکته قلبی درگذشت/ حسین‌زادگان: یکی از تجربیاتی که من از ایشان آموختم، نمونه‌خوانی برعکس بود. به این ترتیب که متن را از سمت چپ می‌خواندند تا اگر اشکالی وجود دارد، آن را تصحیح کنند.

ایلنا: محمد زهرایی؛ مدیر انتشارات کارنامه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرایی یک ساعت پیش درحالی‌که پشت میز کار خود مشغول کار بوده است، بر اثر سکته ناگهانی قلبی درگذشت.

محمد زهرایی 50 سال سابقه فرهنگی در حوزه نشر کتاب دارد. ماکان زهرایی(فرزند زهرایی) اعلام کرده وی هیچ بیماری خاصی نداشته است.

هنوز هیچ خبری درباره مراسم تشییع پیکر این ناشر منتشر نشده است.

زهرایی متولد 1327 است. او دقت خاصی در انتشار کتاب‌هایش داشته است. ازجمله آثار منتشر شده‌ در نشر کارنامه آثار نجف دریابندی و «کتاب مستطاب آشپزی» نوشته نجف دریابندری و زنده‌یاد فهیمه راستکار است. همچنین آثاری از نویسندگان، شاعران و مترجمانی چون هوشنگ ابتهاج (ه.الف.سایه)، محمدعلی موحد و ایرج افشار را منتشر کرده است.

امیر حسین‌زادگان(مدیر انتشارات ققنوس) درباره زهرایی به ایلنا گفت: "محمد زهرایی یکی از بهترین همکاران ما در حوزه‌ی نشر بود که به همکاری با ایشان افتخار می‌کنم.

ایشان اسطوره‌ای فراموش نشدنی در عرصه‌ی نشر بودند. بسیار روی کارش تسلط و دقت نظر داشت و حساسیت‌های ایشان برای ما عجیب بود. من از زمانی که خدمت ایشان بودم، از راهنمایی‌ها و تجربیات ایشان بسیار بهره بردم و آموختم.

سابقه‌ی آشنایی من با جناب زهرایی به سال 56 برمی‌گردد، زمانی که ایشان مدیریت نشر نیل را عهده‌دار بودند. در آن دوره از نزدیک با دقت‌نظر و ریزبینی‌شان آشنا شدم و همیشه بر این باور بوده‌ام که در حوزه‌ی نشر، هیچ ناشری نمی‌تواند به اندازه‌ی ایشان دقیق و منضبط باشد.

یکی از تجربیاتی که من از ایشان آموختم، نمونه‌خوانی برعکس بود. به این ترتیب که ایشان متن کتاب را از سمت چپ (در هر خط) می‌خواندند تا اگر اشکالی وجود دارد، آن را تصحیح کنند. این نوع از نمونه‌خوانی البته بسیار زمان‌بر و پر هزینه است ولی با دقت‌نظر و حساسیتی که از ایشان سراغ داشتیم، این کار را پیش از انتشار کتاب انجام می‌داد.

محمد زهرایی، ناشر ارزشمندی بود که بدون شک سهم زیادی در جریان ترویج فرهنگ و انتشار کتاب داشته است. ایشان اگرچه معمولا کم‌کار بودند، اما گزیده کار بودن و کتاب‌های ارزشمندی را در دوران فعالیت خود منتشر کردند."

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز