خبرگزاری کار ایران

کریمی قدوسی؛ نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارشاد:

وزارت ارشاد در شبیخون دشمنان از فرهنگ کشور حمایت کرد

کد خبر : ۹۶۸۸۴

وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان جنگ و شبیخون دشمنان از فرهنگ کشور حمایت کرد/ پخش برنامه‌های مجلس به شکل زنده؛ ظرفیت مردم‌سالاری در جامعه ما را اثبات می‌کند.

ایلنا: کریمی قدوسی(نماینده مردم مشهد) که قرار بود در مقام مخالف علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کند، بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف ارائه‌ی تعاریف کلی کرد و حتی به تذکرات علی لاریجانی(رئیس مجلس) مبنی بر ارائه مطالب در موضوع توجهی نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در آغاز سخنانش ضمن تأکید در جایگاه جهاد به بخشی از خطبه حضرت علی(ع) اشاره کرد که در آن آمده است «ننگ بر شما که این چنین خود را در تیررس دشمن قرار دادید. شما را غارت می‌کنند ولی حمله نمی‌کنید...‌ای مرد نمایان نامرد که عقل شما بسان عروسان پرده نشین است... کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشاندید و رأی و تدبیر مرا بی‌اثر کردید»

قدوسی، تعبیر نوشیدن زهر غم و اندوه را به مقام معظم رهبری در دوره فتنه تشبیه کرد و به نقل از ایشان گفت: «اگر خواص امری را که تشخیص داده‌اند بدون وقفه اعمال کنند تاریخ نجات پیدا می‌کند اما اگر خواص دیر فهمیدند یا اشتباه کردند و عاشورا در تاریخ تکرار می‌شود.»

نماینده مردم مشهد با انتقاد از وزیران پیشنهادی اظهار داشت: چرا یک نفر از وزیران پیشنهادی در مجلس عذرخواهی نکرد و نگفت؛ فتنه ۸۸ برخاسته از تهمت بود و نه تقلب. به ما می‌گویند که چیزی نگویید اما اینجا مجلس است و نمایندگان هم مانند رئیس جمهور قسم خورده‌اند. چرا نمایندگان را تهدید می‌کنید؟

وی در ادامه از سازمان صدا و سیما تشکر کرد که برنامه‌های صدور رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را از طریق شبکه خبر به شکل زنده پخش می‌کند.

قدوسی در این باره افزود: پخش برنامه‌های مجلس به شکل زنده؛ ظرفیت مردم‌سالاری در جامعه ما را اثبات می‌کند.

نماینده مردم مشهد در بخش دیگری از سخنانش برخی از احزاب را مسئول فتنه ۸۸ اعلام کرد و گفت: حزب کارگری و مشارکت و... درست کردند و این‌ها شد فتنه ۸۸. حال آنکه حضرت امام (ره) هشدار این روز‌ها را در زمان حیاتشان داده بودند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان جنگ و شبیخون دشمنان از فرهنگ کشور حمایت کرد. بازگشت به دوره کارگزاران ضدمعنای اعتدال است. خصوصاً در دوره‌ای که یک جاسوس آمریکایی اهرم‌های فرهنگی را مهم‌ترین ابزار نابودی نظام و فاصله انداختن میان مردم و رژیم دانسته است.

قدوسی با انتقاد از برنامه‌های ارائه شده از سوی علی جنتی گفت: مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی در برنامه آقای جنتی پررنگ نیست درحالیکه تهاجم فرهنگی دغدغه رهبر، مجلس و مردم است. آقای جنتی باید بداند وارد چه وزارتخانه‌ای می‌شود. باید بداند در گذشته چه فجایعی در آنجا رخ داده، چه فیلم‌هایی پخش شده است و چه کتاب‌هایی مجوز انتشار گرفته است.

وی با اشاره به نام عزت‌الله مهاجرانی(وزیر ارشاد دوره اصلاحات) اضافه کرد: وزیر فرهنگی که آقای خاتمی ایشان را زینت کابینه خود می‌دانست؛ الان کجاست؟ چرا با رسانه‌های معاندی چون بی‌بی سی مصاحبه می‌کند؟

قدوسی اظهار داشت: آقای جنتی حواستان را جمع کنید. وزیر دیگری که در دوره سازندگی وزیر ارشاد بود و پس از آن رئیس جمهور شد(اشاره به سیدمحمد خاتمی) در پایان دوره ریاست جمهوری خود به کالج علمی برلین دعوت می‌شود و در سخنانش می‌گوید؛ اسلام را اینگونه ببینید که با دموکراسی سازگار باشد تا دموکراسی رعایت شود و دین تلطیف گردد.

با به اتمام رسیدن زمان درنظر گرفته شده برای کریمی قدوسی، وی اظهار داشت که برای ارائه سخنان در موضوع وقت کم آورده اما علی لاریجانی به وی گفت: شما به تذکرات ما توجه نکرده و از وقتی که در اختیارتان قرار داده شده بود؛ به درستی استفاده نکردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز