خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در گفتگو با ایلنا:

كاغذ در انبارها هست اما فروخته نمی‌شود

asdasd

مطهری می‌گوید: در حال حاضركاغذ به مقدار كافی در كشور وجود دارد، اما در انبارهاست و كاغذ فروش‌ها آن را نمی‌فروشند. دلیل این مساله عدم اطمینان نسبت به قیمت ارز است. كاغذفروشان نگران تهیه‌ی كاغذ برای آینده هستند.

ایلنا: علی مطهری؛ نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو كمیسیون فرهنگی مجلس؛ به سوال خبرنگار ایلنا درباره‌ی گرانی كاغذ و مشكلات این كالا در بازار پاسخ داد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارشاد در زمینه‌ی تامین كاغذ مورد نیاز مطبوعات، به نقش كمیسیون فرهنگی در مواجهه با این بحران اشاره كرد و گفت: كمیسیون فرهنگی مجلس نمی‌تواند به صورت مستقیم وارد بحث اجرایی و عملیاتی این حوزه بشود و فقط می‌تواند وزیر ارشاد یا معاون مطبوعاتی و معاون فرهنگی این وزارت‌خانه و یا وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس احضار كند تا درباره‌ی مشكلات و اقدامات آن‌ها توضیح بخواهد یا با آن‌ها صحبت كند.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مساله‌ی كاغذ را در ارتباط مستقیم با قیمت ارز دانست و گفت: در حال حاضركاغذ به مقدار كافی در كشور وجود دارد، اما در انبارهاست و كاغذ فروش‌ها آن را نمی‌فروشند. دلیل این مساله این است كه اطمینانی نسبت به قیمت ارز وجود ندارد و كاغذفروشان نگران تهیه‌ی كاغذ برای آینده هستند. باید ثباتی در بازار ارز پیدا شود تا كاغذفروشان، كاغذ خود را عرضه كنند و در این صورت فكر می‌كنم قیمت كاغذ كاهش پیدا می‌كند.

او در خصوص احتمال شكل‌گیری بازار سیاه كاغذ گفت: بازار سیاهی شكل نگرفته است، ‌در حال حاضر بازار راكد است و اصلآ خرید و فروش انجام نمی‌شود تا قرار باشد بازار سیاه شكل بگیرد..

مطهری تصمیم‌گیری برای نگاه ویژه به بحث تامین كاغذ در بودجه‌ی سال آینده را زود دانست و اذعان كرد كه هنوز نمی‌توان برای آن تصمیم گرفت.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این‌كه مشخصآ این كمیسیون تا امروز چه كاری برای مشكل كاغذ انجام داده است گفت: تا امروز در بحث كاغذ اقدام خاصی از جانب این كمیسیون صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز