خبرگزاری کار ایران

جوابیه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد؛

تعامل ارشاد با اهالی صنعت چاپ بی‌سابقه است

asdasd

در پی انتشار مصاحبهٔ ایلنا با جلال ذکایی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در جوابیه‌ای به مسائل مطرح شده در این مصاحبه پاسخ داد.

ایلنا: در تاریخ ۲۳ شهریورماه، مصاحبه‌ای با جلال ذکایی؛ فعال حوزهٔ چاپ و نشر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد. ذکایی در این مصاحبه به بررسی شرایط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در زمان مسئولیت بهمن دری پرداخته بود. در پی انتشار این مطلب، ‌جوابیه‌ای از جانب روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به این خبرگزاری ارسال شد که در آن به بحث‌های جلال ذکایی پاسخ داده شده است.
متن این جوابیه را در زیر می‌خوانید:
پیرو درج مطلبی با عنوان «بهمن دری به بسته بودن فضا علاقه داشت» در صفحه گروه فرهنگ و ادب آن رسانه در تاریخ ۲۳/۶/۹۱ روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری می‌داند نکاتی را برای اطلاع و تنویر افکار عمومی به شرح زیر عنوان کند.
۱-در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان دولت دهم برای نخستین بار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و بسته بندی کشور و کمیته کار‌شناسی و مشورتی شورا تشکیل شده که بیشتر اعضای این شورا را صنوف و بخش‌های مختلف غیردولتی تشکیل می‌دادند.
۲-از مباحث و موضوعات شورای عنوان شده چنین استنباط می‌شود که دفتر امور چاپ تقریبا تمام موضوعات ومواردی که به هر نحوی تبعات و نتایج آن به اصناف و اصحاب چاپ و بسته بندی بر می‌گشت را به این شورا ارجاع می‌دادند تا با حضور ذینفعان اصلی این صنعت عظیم و مهم تصمیم گیری شده و تمامی ابعاد و جنبه‌های ضروری در آن‌ها لحاظ شود.
۳-عقل سلیم حکم می‌کند که در عصر حاضر که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می‌شود با توجه به تحولات شگفت انگیز تصمیم سازی و تصمیم گیری در بستری از خود و عقل جمعی به ویژه با حضور ذینفعان و صاحب نظران اصلی این صنعت صورت گیرد واین یک امر کاملآ قابل قبول و پسندیده است.
۴-به اذعان بسیاری از اصحاب چاپ و نشر به ویژه اصناف اصلی و مهم این حوزه، در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره تصدی دولت‌های نهم و دهم چنین تعامل گستردهٔ دو جانبه پایدار و مستمری بین اهالی صنعت چاپ و بسته بندی و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود نداشته است.
۵-در این گفت‌و‌گو موضوع مشکلات ساختاری جایگاه قانونی و مسایل عملکردی شورا و کمیته‌های اقصاری زیر سوال رفته است اما به طور دقیق این مشکلات عنوان نشده‌اند. اگر چنین مشکلاتی وجود دارد بهتر بود به برخی از آن‌ها را اشاره می‌شد.
۶-دراین گفت‌و‌گو به عدم حضور اتحادیه چاپخانه داران قم در شورای مذکور اشاره شده است که لازم است یادآور شویم در هر کمیته و شورایی ازجمله شورای مورد بحث به طور قطع و به یقین انتخاب اعضای کمیته‌های اقماری ازیک مکانیزم مناسب برخوردار بوده که این موضوع در دستورالعمل‌های اجرایی هر کمیته نیز به طور شفاف و صریح درج شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز