خبرگزاری کار ایران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری درگذشت امیرحسین فردی را تسلیت گفت

کد خبر : ۶۶۴۳۳

درگذشت «امیرحسین فردی»، برای ادبیات انقلاب اسلامی و هنر انقلابی، ضایعه‏‌ای بزرگ است. دست تقدیر الهی در آغازین روزهای اردیبهشت ماه، شخصیتی متعهد و ارزش‏مدار را از ما گرفت.

ایلنا: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با انتشار بیانیه‏‌ای، درگذشت چهره متعهد ادبیات انقلاب اسلامی، «امیرحسین فردی» را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه بدین شرح است:

درگذشت «امیرحسین فردی»، برای ادبیات انقلاب اسلامی و هنر انقلابی، ضایعه‏ای بزرگ است. دست تقدیر الهی در آغازین روزهای اردیبهشت ماه، شخصیتی متعهد و ارزش‏مدار را از ما گرفت که پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی، ادبیات و روزنامه‏نگاری داشت. تلاش مجدانه آن مرحوم در برپایی جایزه ادبی «شهید غنی‏پور» و بنیانگذاری «بنیاد ادبیات داستانی»برای پرورش نویسندگان انقلابی و حضور بلندمدت در عرصه ادبیات و روزنامه‏نگاری کودک و نوجوان و نیز قریب به سه دهه مدیریت بر مجله «کیهان بچه‏ها»، نشان از دغدغه‏های عمیق وی نسبت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی دارد.

شخصیتی متواضع، دلسوز، ساده‏زیست و مهربان، که تا آخرین روزهای زندگی، از مسجد «جوادالائمه(ع)»، مردم و همراهان خود در آن منطقه، دور نشد و برکت زندگی خود را در این همجواری می‏جست.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فقدان این شخصیت برجسته فرهنگی را به اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ایران و همه دوستداران و علاقه‏مندان آن مرحوم تسلیت می‏گوید و بر پاسداری از اندیشه‏های ارزشمند وی در حفاظت از ادبیات انقلاب اسلامی تأکید می‏‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز