خبرگزاری کار ایران

همایش سعدی و سروانتس در تهران و مادرید برگزار می شود

asdasd

در دیدار معاون فرهنگی شهر كتاب و معاون فرهنگی بنیاد سروانتس اسپانیا، قرار شد همایش سعدی و سروانتس در شیراز، تهران و مادرید، در بهار ۲۰۱۴ برگزار شود و در آن به مشترکات ادبی دو کشور پرداخته و حوزهٔ ادبیات تطبیقی فارسی واسپانیایی فعال‌تر شود.

ایلنا: علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۷ شهریور در مادرید با خوسه لوئیس گارسیا ساکریستان، معاون فرهنگی بنیاد سروانتس اسپانیا، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که نجمه شبیری؛ مدیر گروه اسپانیولی دانشگاه علامه طباطبایی و طاهره قاسمی؛ مدرس زبان فارسی کلاس‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی حضور داشتند، محمدخانی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی شهر کتاب برای معرفی زبان وادبیات فارسی در دیگر کشور‌ها پرداخت و برنامه‌هایی برای همکاری بیشتر فرهنگی و ادبی درباره زبان و ادبیات فارسی وز‌بان وادبیات اسپانیولی ارائه کرد.

همچنین قرار شد که با همکاری بنیاد سروانتس، در هر سال یک نویسنده وشاعر ومنتقد ادبی از اسپانیا به ایران فرستاده شود و در مرکز فرهنگی شهر کتاب به معرفی ادبیات معاصر اسپانیا بپردازد و متقابلآ از نویسندگان و شاعران و منتقدان معاصر ایران برای معرفی ادبیات معاصر فارسی در مراکز علمی و فرهنگی اسپانیا حضور یابند.

محمدخانی در این دیدار، طرح برگزاری همایش شعر نو فارسی و شعر نو اسپانیایی و بررسی ویژگی‌های شعر رامون خیمنس؛ بنیان‌گذار شعر نو اسپانیایی و نیما یوشیج؛ بنیان‌گذار شعر نو فارسی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد در تهران و مادرید در سال آینده برگزار شود. محمدخانی در این دیدار به برگزاری همایش سعدی و سروانتس در شیراز و تهران و مادرید در بهار ۲۰۱۴ اشاره کرد که مورد توافق قرار گرفت که در این همایش به مشترکات ادبی دو کشور پرداخته و حوزهٔ ادبیات تطبیقی فارسی واسپانیایی فعال‌تر شود.

تشکیل کارگاه زبان و ادبیات اسپانیایی در شهر کتاب و چاپ کتاب‌های دو زبانه و ترجمه آثار ادبی معاصر دو کشور از جمله توافق‌های موسسه شهرکتاب و بنیاد سروانتس است. محمدخانی در پایان این از بخش‌های بنیاد سروانتس بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز