خبرگزاری کار ایران

بررسی جریان­‌های فعال در عصر رسول خدا(ص)

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۱۷

گروه سیره معصومین پژوهشکده، نشستی باعنوان همدلی­‌ها و رقابت­‌های جریان­‌های فعال در عصر رسول خدا (ص) با حضور حسین حسینیان مقدم برگزار می‌­کند.

ایلنا: گروه سیره معصومین پژوهشکده، نشست همدلی­‌ها و رقابت­‌های جریان­‌های فعال در عصر رسول خدا (ص) را برگزار می­‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دعوت پیامبر اسلام، آغاز دوره­ای تازه از تاریخ انسان بود. دعوت اسلامی با هجرت پیامبر از مکه به مدینه وارد مرحله جدیدی شد. مسلمانان از مهاجر و انصار با یکدیگر برادر خوانده شدند، معیارهای قبیله­ای از میان رفت و تقوا معیار برتری دانسته شد.

در این نشست، به مناسبات میان مهاجرین و انصار و همدلی­‌ها و رقابت­‌های میان آنان و نقش هریک از جریان­ها در رخدادهایی که به ماجرای سقیفه و برخی وقایع بعد از مرگ رسول خدا، منجر شد، پرداخته خواهد شد.

حسین حسینیان مقدم عضو هیأت علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و تألیفاتی چون »نقد و بررسی منابع سیره نبوی«، »پژوهشی در سیره نبوی«، »تاریخ تشیع« و »مناسبات مهاجرین و انصار« را در کارنامه خود دارد.

این نشست روز یکشنبه، هشتم بهمن ماه ساعت 16:30 تا 18:30 در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

پژوهشکده تاریخ اسلام در خیابان توانیر، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، پلاک 9 واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز