خبرگزاری کار ایران

کنگره شعر زنان عاشورایی قابلیت جهانی شدن دارد

کد خبر : ۳۴۵۴۲

این کنگره می‌تواند درک و فهم مسلمانان کشورمان و شیعیان دیگر کشور‌ها را نسبت به واقعه عاشورا و شخصیت افراد حاضر در آن عمیق‌تر و توجه آنان را به ایثار و فداکاری این افراد جلب کند.

ایلنا: کنگره شعر زنان عاشورایی با چنین محورهایی قابلیت جهانی شدن دارد به خصوص میان شیعیان دنیا می‌تواند جنبش و پویایی ایجاد کند. در سال‌های آینده می‌توان به این کنگره بخش‌های بین‌المللی اضافه کرد تا شاعران شیعیه سراسر دنیا در آن حاضر شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری كنگره شعر زنان عاشورایی، کامران شرف‌شاهی این کنگره را ابتکار ارزنده‌ای خواند و در این باره گفت: در ادبیات معاصر ما برگزاری چنین کنگره‌ای ابتکار ارزنده‌ای ا‌ست که توجه افزون‌تر جامعه ادبی را می‌طلبد. این کنگره می‌تواند درک و فهم مسلمانان کشورمان و شیعیان دیگر کشور‌ها را نسبت به واقعه عاشورا و شخصیت افراد حاضر در آن عمیق‌تر و توجه آنان را به ایثار و فداکاری این افراد جلب کند. این کنگره توجه به جلوه‌های نادیده گرفته شده و زوایای ناشناخته واقعه عاشورا با زبان سحرآمیز شعر است که می‌تواند آثار ارزنده‌ای را جمع‌آوری کند و حتی پژوهش‌هایی حول این موضوعات صورت بگیرد.
وی افزود: کنگره‌ای با چنین محورهایی قابلیت جهانی شدن دارد به خصوص میان شیعیان دنیا می‌تواند جنبش و پویایی ایجاد کند. در سال‌های آینده می‌توان به این کنگره بخش‌های بین‌المللی اضافه کرد تا شاعران شیعیه سراسر دنیا در آن حاضر شوند به خصوص زنان شاعر شیعه، و آثارشان مورد بررسی قرار گیرد و در ‌‌نهایت به جهانیان عرضه شود.
شرف‌شاهی توجه به نقش زنان در بیداری اسلامی را از ضروریات خواند و تصریح کرد: یقینن بخش قابل توجهی از جنبش‌های بیداری اسلامی در گرو فعالیت‌های زنان بوده، به خصوص زنان اهل قلمی همچون شاعر زن بحرینی آیات‌القرمزی که در شرایط خاص و سخت برای بیداری مردم کشورش تلاش می‌کند. این زنان همواره جنبش‌ها و نهضت‌ها را زنده نگه داشتن و با پیروی از زنان تاریخ اسلام چون حضرت زینب (س) پیام آور نهضتشان بودند.
وی نقش زنان ایرانی در جریان هشت سال دفاع مقدس را غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: بانوان ایرانی همواره در صحنه حضور داشتند و نقششان تعیین کننده بود، از انقلاب اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و حتی بعد از آن در تربیت فرزندان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر بودند. این زنان بعد از جنگ با پرستاری و مراقبت از همسران و فرزندان جانبازشان همچنان تحت تاثیر جنگ هستند و با صبوری با زخم‌های آن دوران دست و پنجه نرم می‌کنند و علیرغم دگرگونی‌های فرهنگی و اجتماعی رسالت خود را فراموش نکردند و به آرمان‌های خود پایبند مانده‌اند، جا دارد از این زنان تجلیل و قدردانی ویژه‌ای به عمل بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز