خبرگزاری کار ایران

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی:

افزایش مطالعه به كاهش ناهنجاری های اجتماعی می انجامد

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۸

افزایش سطح مطالعه مفید در جامعه موجب كاهش ناهنجاری های اجتماعی و آمار تخلفات است.

ایلنا- قزوین: عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح مطالعه مفید در جامعه موجب كاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و آمار تخلفات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در حاشیه بازدید از اداره كل كتابخانه های قزوین، افزود: بسیاری از جرایم و تخلفاتی كه رخ می‌دهد به دلیل عدم آگاهی و بی اطلاعی از قوانین و مقررات زندگی اجتماعی است.

وی اظهار داشت: افزایش سطح دانش و بصیرت افراد جامعه، موثرترین راهكار برای خشكاندن ریشه بسیاری از رفتارهای ناهنجار و خلاف مقررات اجتماعی است.

این مقام مسوول تاكید كرد: درصورتی كه افراد با رفتارهای صحیح اجتماعی آشنا شده و از عواقب رفتارهای نادرست خود با خبر شوند به طور قطع آمار تخلفات و جرایم به میزان قابل توجهی كاهش خواهد یافت.

حسینی خاطرنشان كرد: همچنین طبق تاكیدات مقام معظم رهبری آگاهی جوانان از آداب معاشرت اجتماعی، قوانین، مقررات و مهارت‌های زندگی اجتماعی، باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسوولان فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

این مسوول بیان داشت: در واقع، مطالعه‌ای مفید است كه موجب دانش‌افزایی شده و میزان علم و آگاهی مفید فرد برای زندگی را افزایش دهد.

وی با اشاره به نقش پررنگ كتابخانه‌های عمومی در توسعه نهضت مطالعه مفید اضافه كرد: فضای زیبا، سال، امكانات مناسب و به روز، تجهیزات كتابخانه و منابع مفید و كارشناسی شده كتابخانه، نقشی تعیین كننده در این زمینه دارد.

نماینده مردم قزوین -آبیك و الوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین كتابداران به عنوان حلقه اتصال بین متولیان فرهنگ و مراجعه كنندگان، می‌توانند اقشار مختلف مردم را به سمت خواندن كتاب‌های ارزشمند هدایت كنند.

حسینی یادآور شد: هنر یك كتابدار در این است كه با ایجاد شور و اشتیاق به مطالعه جامعه را سمت كتابخوانی سوق داده و در موضوع شناسی و كتاب شناسی تسلط و آگاهی كاملی داشته باشد.

وی افزود: احاطه علمی كتابدار و توانایی وی در برقراری ارتباط موثر با مخاطب و تشخیص نیاز واقعی مراجعه كننده نیز از مسایلی است كه باید مدنظر قرار گیرد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: شایسته است مراجعه كنندگان به كتابخانه نیز مراعات حقوق سایر افراد را داشته و با نگهداری مناسب از منابع كتابخانه و نظم، كتابداران را در ارایه بهتر خدمات به افراد یاری كنند.

حسینی تاكید كرد: همكاری و حمایت مسوولان و فعالان فرهنگی از برنامه های مربوط به كتاب و كتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است كه در این راستا به ویژه روحانیون، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه مسوولیتی مهم برعهده دارند.

وی اضافه كرد: همچنین صدا و سیما با برنامه‌سازی مناسب و نگاه حرفه‌ای به مقوله كتاب و مطالعه مفید، افراد را از سنین پایه در این زمین آموزش دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به كتابخانه افزود: این وظیفه طبق قانون برعهده شهرداری‌ها است كه تخطی از آن قابل توجیه نیست.

حسینی یادآور شد: در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد و درعین حال امیدواریم شهرداری‌ها همكاری و حمایت بیشتری از مبحث كتاب و كتابخوانی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز