خبرگزاری کار ایران

تولد هفتاد سالگی ضیاء موحد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۶۷

مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت هفتادمین سال‌روز تولد دکتر ضیاء موحد مراسم جشنی را با عنوان «گلگشت» در روز یک‌شنبه دهم دی‌ ماه ساعت ۱۶: ۳۰ برگزار می‌کند.

ایلنا: ضیاء موحد، شاعر، منطق‌دان، مترجم و منتقد در حوزه‌های مختلف است. تک‌نگاری‌ او از سعدی یکی از بهترین منابع برای تحلیل و بررسی زندگی و آثار سعدی است.

به گزارش ایلنا، کتاب «درآمدی بر منطق جدید»، منبع دست اول در حوزهٔ منطق است که سال‌هاست در دانشگاه‌ها کتاب مهم درسی است. ترجمه‌های او از «نظریه‌های ادبیات» و «منتقدان فرهنگ»، نمونه‌ی‌ ترجمهٔ معیار در زبان فارسی است. چندین مجموعه شعر از او منتشر شده که شعر‌های‌اش به خوبی پیوند میان اندیشه و شعر را نمایان می‌کند.

موحد یکی از چهره‌های منحصر به فرد در فرهنگ و ادب معاصر است که همواره حضوری جدی در این عرصه داشته است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت هفتادمین سال‌روز تولد ضیاء موحد مراسم جشنی را با عنوان «گلگشت» در روز یک‌شنبه دهم دی‌ ماه ساعت ۱۶: ۳۰ برگزار می‌کند.

در این مراسم محمدعلی موحد، منوچهر بدیعی، حسین معصومی‌همدانی، شهین اعوانی، یوسف اباذری، سیدمحمود یوسف‌ثانی، کوروش کمالی‌سروستانی و علی‌اصغر محمدخانی نگاهی به کارنامهٔ علمی و ویژگی‌های علمی و اخلاقی او خواهند داشت.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای حضور در این مراسم به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچهٔ سوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز