خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن ندای معلولان ایران درگفت و گو با ایلنا خبر داد؛

کاهش ارائه خدمات سازمان بهزیستی به معلولان متوسط

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵

معلولان متوسط به این دلیل که دربخش‌های کار و تولید فعالیت می‌کنند نیازبیشتری به این خدمات دارند ومعلولان شدیدبا توجه به شرایطی که دارند ممکن است بیشتر به استراحت بپردازند.

ایلنا: رئیس انجمن ندای معلولان ایران گفت: به نظر می‌رسد رویکرد و سیاست کلی سازمان بهزیستی به این سمت و سو می‌رود که معلولان متوسط را ازبرخی خدمات محروم کند.

محمود کاری درگفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: این درحالی است که معلولان متوسط باید بیشتر از سوی دولت موردحمایت قرار بگیرند تا بتوانند درعرصه کار، تولید و فعالیت‌های اجتماعی ازدیگرهموطنان عقب نمانند وهمپای آن‌ها کارکنند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان متوسط باید استقلال اقتصادی داشته باشند تا سربارخانواده‌هایشان نباشند، افزود: متاسفانه مدتی است که سازمان بهزیستی ارائه خدمات به معلولان متوسط راکاهش داده است.

کاری ادامه داد: به طور مثال سازمان بهزیستی مطرح کرده است که سوخت را به معلولان شدید وخیلی شدید می‌دهد، اگرچه حقوق آن‌ها نیزمحفوظ است اما این معلولان متوسط هستند که اکثریت معلولان را تشکیل می‌دهند از همین رو در این اوضاع و احوال اقتصادی، سازمان بهزیستی باید از آن‌ها پشتیبانی کند تا گلیم خود را بتوانند از آب بیرون بکشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی سازمان بهزیستی حمایت‌های اجتماعی ازقبیل ایاب وذهاب، سبد‌های کالاهای عیدانه یا ماه مبارک رمضان، شهریه دانشجویی وحتی خدمات اورتز و پروتز بیشتر در اختیار معلولان شدید قرار می‌دهد.

رئیس انجمن ندای معلولان ایران ادامه داد: درحالی که معلولان متوسط به این دلیل که دربخش‌های کار و تولید فعالیت می‌کنند نیازبیشتری به این خدمات دارند ومعلولان شدیدبا توجه به شرایطی که دارند ممکن است بیشتر به استراحت بپردازند.

رئیس انجمن ندای معلولان ایران بر عدم صدور بخشنامه‌ها ودستورالعمل‌های سلیقه‌ای ازسوی سازمان بهزیستی تاکیدکرد و افزود: این انتظار از سازمان بهزیستی است که قانون را اجرا کند و شرایطی را فراهم کند تا کارکنانش نیز ضابطه‌مند کارکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز