خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات کارگران نی‌بر/ رد تفسیر تامین اجتماعی از غیبت در مشاغل سخت

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۳

در این جلسه مقرر شد تا این موضوع در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان، دولت و سازمان تامین اجتماعی موزد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها به کمیسیون اعلام گردد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی اعلام کرد: مقرر شد تا موضوع مشکلات صنفی کارگران نی بر‌ خوزستان در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان، دولت و سازمان تامین اجتماعی موزد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها به کمیسیون اعلام گردد.

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز کمیسیون متبوعش که با محوریت بررسی مشکلات کارگران نی بر استان خوزستان تشکیل شده بود، به ایلنا گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان نی برهای خوزستان، دولت، سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان استان خوزستان برگزار شد, مشکلات این قشر مورد بررسی قرار گرفت و دیگاه‌های مختلفی از سوی حاضران در این جلسه ارائه شد. در این جلسه مقرر شد تا این موضوع در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان، دولت و سازمان تامین اجتماعی موزد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها به کمیسیون اعلام شود.

سعیدی همچنین با اشاره به موضوع دیگری که پیرامون حوزه کارگران در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته بود، تصریح کرد: طرح استسفاریه جزء یک بند ب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی که مربوط به کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان آور بود با اعتراض کارگران مواجه شده بود که این اعتراض در مورد نحوه اعمال عبارت مشاغل متوالی سخت و زیان آور بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در طرحی که سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرده است آمده که برای کارگرانی که در کارهای سخت و زیان آور مشغول هستند ۱۲ روز غیبت بر اساس ۱۲ روز مرخصی مصوب در قانون کار ملاک نیست و متوالی نداستن مشاغل سخت و زیان آور برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد که کارگران معتقدند که این طرح به زیان آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر مجلس این توالی به قدرت خود باقی ماند، گفت: قرار شد تا این تفسیر سازمان تامین اجتماعی اعمال نشود و نظر مجلس که باقی ماندن توالی اشتغال است مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز