خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

آزادراه كنارگذر شمالی مشهد آماده بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷

ساخت و عملیات نصب علائم آزادراهی در این آزادراه به اتمام رسیده است و منتظر زمان مناسب برای حضور رئیس جمهور به منظور افتتاح این پروژه خواهیم بود.

ساخت آزادراه كنارگذر شمالی مشهد كه به منظور كاهش زمان مسیرهای ورودی به استان خراسان رضوی و همچنین مسیرهای خروجی از این استان در دستور كار قرار گرفت به اتمام رسیده است و آماده بهره‌برداری شد.

احمد صادقی كه پیش از این اعلام كرده بود آزادراه كنارگذر شمالی مشهد در هفته جاری توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از عدم افتتاح این پروژه در هفته جاری خبر داد و گفت: ساخت و عملیات نصب علائم آزادراهی در این آزادراه به اتمام رسیده است و منتظر زمان مناسب برای حضور رئیس جمهور به منظور افتتاح این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور تصریح كرد: با احداث این آزادراه دسترسی به شهر مشهد آسان می شودو همچنین علاوه بر صرفه جویی در زمان سفر شاهد کاهش سوخت و تلفات جاده ای خواهیم بود.

صادقی افزود: آزادراه كنارگذر شمالی مشهد به طول 72 کیلومتر واعتبار 1850 میلیار ریالی نقش مهمی در روان سازی ترافیک سنگینی که از نقاط کشور به سمت ورودی مشهد وجود دارد، خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه، زمان مسیرهای ورودی به و همچنین مسیرهای خروجی از مشهد حدود 45 دقیقه كاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالعه ساخت این پروژه از سال ۷۷ آغاز شد و طی مدت پنج ساله در سال ۸۲ به اتمام رسید و سر انجام دو سال بعد از اتمام طرح مطالعاتی این پروژه و در سال 84 قرارداد ساخت این پروژ با شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی منعقد شد كه بر این اساس مقرر شد این آزادراه چهار ساله و در سال 88 به بهره‌برداری برسد.

طبق آخرین وعده‌های مسئولان قرار بود این آزادراه تا پایان شهریور به بهره برداری برسد، در همین حال نیز احمد صادقی مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربنهای حمل و نقل در نشست خبری اخیر خود از افتتاح این پروژه در روز 7 مهرماه مصادف با میلاد امام رضا خبر داده بود كه به دلیل سفر رئیس جمهور به نیویورك افتتاح این آزادراه به تاخیر افتاد.

این در حالی است كه وی در گذشته اعلام كرده بود: "هیچ پروژه ای برای بهره‌برداری منتظر افتتاح توسط مسئولان نخواهد بود".

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز