خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

ممانعت معلم از حضور دانش‌آموز در مدرسه تخلف است/ معلمان موظف به جبران ضعف آموزشی دانش‌آموزان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۶۷

معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به ممانعت برخی معلمان از حضور دانش‌آموزان در مدرسه برای رفع اشکال گفت: اگر خانواده‌ای تشخیص دهد، فرزندش نیاز به یادگیری بیشتری دارد، هیچ مدرسه‌ای حق ندارد، او را از آمدن به کلاس درس برای رفع اشکال منع کند.

«رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره   نظارت بر نحوه امتحانات مجازی  در بستر اپلیکیشن شاد و اینکه این آزمون‌ها تا چه اندازه ملاک ارزیابی دانش آموزان قرار می‌گیرد؟ گفت: در دستورالعمل بازگشایی مدارس برای همه معلمان یک فرمی را ارسال کردیم که در آن فرم قید شده معلم باید به جز آزمون‌ها، ارزیابی شخصی خود را از میزان یادگیری دانش‌آموز ارائه دهد و از طرفی اگر یادگیری دانش‌آموز دچار ضعف است، باید برنامه جبرانی داشته باشد و از او بخواهد به مدرسه مراجعه کند.  

 وی در واکنش به مراجعه دانش‌آموزان به منابع اطلاعاتی آنلاین در حین امتحان مجازی گفت: به هر حال معلم شخصی است که راجع به یادگیری دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌کند و چنین اتفاقی حتی در فضای حقیقی نیز محتمل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که دانش‌آموزان حین آزمون آنلاین به منابع دیگر برای دریافت پاسخ مراجعه می‌کنند به ضرر خود رفتار کرده‌اند. در این مواقع قطعا کسی که بیشتر از همه ضرر می‌کند، خود دانش‌آموز است و خانواده‌ای که در این زمینه با فرزندش مساعدت می‌کند، در حقیقت فرصت یادگیری را از او سلب کرده است.

حکیم‌زاده بیان کرد: در حال حاضر این فرصت فراهم شده که اگر دانش‌آموزی در یک موضوع یا مبحثی مشکل داشته باشد، مدرسه و دبیر موظف است، ضعف یادگیری او را جبران کند. حیف است وقتی که می‌توان از این فرصت استفاده کرد، با ارزیابی‌های غیرواقعی فرصت یادگیری‌های بعدی از دانش‌آموز سلب شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این گلایه از سوی دانش‌آموزان که برخی از معلمان در گروه‌‎های شاد اعلام کردند که دانش‌آموزان ایرادات خود را در شاد مطرح کنند و به مدرسه نروند، گفت: رخ دادن چنین اقدامی قطعا تخلف است. ما اختیار را به خانواده‌ها دادیم و همکارانمان را موظف کردیم که اگر خانواده‌ها تمایل داشته باشند، می‌توانند به مدرسه بروند.

وی افزود: همانطور که همه دستگاه‌ها خدمات خود را در این شرایط ارائه می‌دهند، ما نیز موظف به ارائه خدمات آموزشی هستیم و اگر معلمی به دانش‌آموزان اعلام کند که به مدرسه نیایند، تخلف کرده است و اگر خانواده‌ای تشخیص دهد، فرزندش نیاز به یادگیری بیشتری دارد، هیچ مدرسه‌ای حق ندارد، او را از آمدن به کلاس درس برای رفع اشکال منع کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: والدین اگر با چنین مساله‌ای برخورد کردند، می‌توانند آن را به آموزش و پرورش منطقه و معاونت آموزش ابتدایی گزارش دهند تا ما آن را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز