خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم تاکید کرد:

لزوم کاربردی کردن صندوق‌های پژوهش و فناوری برای تبدیل علم به ثروت

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۵۵

چهل و ششمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور، امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارتخانه، علی وحدت، دبیر کارگروه صندوق و با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم و به صورت مجازی با دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در این جلسه با تشکر از زحمات و دستاوردهای صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم وفناوری در بحران ویروس کرونا و با اشاره به سیاست‌های کلان صندوق گفت: باید سیاست‌های کلان صندوق را در یک تعریف کلی مشخص کنیم زیرا هم منابع محدود است و هم نیازها گسترده.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم کاربردی کردن صندوق‌ها جهت تبدیل علم و فناوری به ثروت به نقش صندوق های پژوهش و فناوری در حمایت از ایده ها و ابداعات و اختراعات پژوهشگران و نخبگان علمی و دانشگاهی کشور و حرکت در مسیر تولید و شکوفایی اشاره کرد.

وی افزود: در این شرایط، در کنار این مهم برقراری ارتباط ارگانیک صندوق های پژوهش و فناوری با شورای عالی عتف باید از فعالیت‌هایی باشد که در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست مجازی، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با اشاره به فرآیندهای اجرایی، تدوین استانداردها و شیوه‌نامه‌ها را از مهم‌ترین امور برشمرد و گفت: تفکیک شیوه‌نامه‌ها از دستورالعمل‌ها، ارائه صورت‌های مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری در سایت‌های صندوق، استفاده از شرکت‌های حسابرسی حرفه‌ای در ساختار نظارتی صندوقهای پزوهش و فناوری و همکاری با شورای عالی عتف از نکات حائز اهمیتی است که باید به آن توجه شود.

وحدت دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در این نشست، با اشاره به کارهای انجام شده این دبیرخانه در سال گذشته اظهار داشت: بازدید از صندوق‌های تازه تاسیس که در جهت نظارت جامع بر فعالیت صندوق‌ها صورت گرفت، بازدید و ارزیابی‌های دوره‌ای با بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده و ارزیابی آیین‌نامه‌های مالی و تسهیلاتی و جلسه با اعضای هیات مدیره و مدیر عامل از فعالیت‌های کارگروه در سال گذشته بوده است.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری درخصوص اهم برنامه‌های سال ۱۳۹۹ گفت: اعطای مجوز از طریق برنامه توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری و بهبود فرآیندهای اعطای مجوز و در حوزه توانمندسازی و هدایت از طریق حمایت از دوره‌های اموزشی و حمایت از تورهای علمی، نشست‌های هم‌اندیشی فصلی و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی انجام خواهد پذیرفت.

وی به اهم برنامه های کارگروه در حوزه نظارت در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: تدوین شیوه‌نامه ارزیابی و نظارت بر فعالیت و ارکان صندوقها، تدوین دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌ها، تدوین شیوه‌نامه بازدیدهای دوره‌ای از صندوق‌ها و ارائه صورت‌های مالی استاندارد از فعالیت‌های نظارتی این دبیرخانه به شمار می‌رود.

در پایان این نشست درخصوص تعلیق و لغو مجوز یکی از صندوق‌ها و تصویب تاسیس چند صندوق جدید گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز