خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه تهران:

پارک‌های علمی و فناوری نقش به سزایی در آینده دانشگاه دارد

کد خبر : ۱۲۸۰۲۰

طرح‌های کلان دانشگاه تهران از طریق شورای عتف وزارت علوم بیست و هفت طرح بوده که در چهار طرح اصلی آن دانشگاه تهران مجری محور بوده است.

ایلنا‌: معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: پارک‌های علمی و فناوری جهت به ثمر رساندن و خلق ثروت نقش به سزایی در آینده دانشگاه تهران ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عموعابدینی با اشاره به هفته پژوهش گفت: طرح‌های کلان دانشگاه تهران از طریق شورای عتف وزارت علوم بیست و هفت طرح بوده که در چهار طرح اصلی آن دانشگاه تهران مجری محور بوده است.

وی افزود: این مشارکت و نقش آفرینی مطابق برنامه‌های چند ساله است و زیر ساخت‌های لازم برای این حرکت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید علم و فناوری و علوم مرتبط با آن تلاش معاونت پژوهشی دانشگاه تهران درجهت ارتقاء وضعیت و بالا بردن تولیدات است، افزود: سامانهٔ جدیدی از نشر نشریات، مجلات و کتب را در این دانشگاه فراهم کردیم و همچنین ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی که به عنوان شبکه آزمایشگاهی بزرگی شده و به بیرون از دانشگاه هم خدمات دهی می‌کنند.

وی افزود: ‌امسال تولیدات علمی دانشگاه تهران بیش از۱۰ درصد افزایش داشته و ۵۰ درصد گرند مربوط به طرح‌های اساتید است، که این آمار افتخارآمیزی است.

وی خاطرنشان کرد‌: پنجاه درصد " گرند " مرتبط با فعالیت‌های تحقیقاتی اساتید داریم به صورتی که طرح اساتید را به صورت کیفی به مدت سه تا پنج سال فعالیت خودشان را به عهده خواهند شد.

وی طرح‌های مصوب ملی طی سه تا پنج سال صورت گرفته است، افزود: ‌ با توجه به اینکه اعضا و هیات علمی جوان دانشگاه تهران افزایش پیدا کرده است، تشویقی برای این اعضا محسوب شده و در پژوهش‌های کاربردی طرح‌های کلان به کار می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز