خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

گزارش ۴ مورد مبتلا به کرونا در مراکز بهزیستی/ادامه لغو مرخصی مددجویان در عید نوروز

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۰۸

کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۴ مورد مثبت ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی گزارش شده است، گفت: لغو مرخصی مددجویان در ایام عید نیز ادامه دارد.

«محمد نفریه» کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: کمیته‌ای با عنوان کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در بهزیستی فعال کردیم که این کمیته از ماه گذشته کار خود را شروع کرده است. اولین بخشنامه این کمیته در ۵ بهمن ماه و یک ماه قبل از گزارش اولین مورد در کشور اعلام شد و پس از آن در ۱۲ بهمن و ۲۷ بهمن نیز بخشنامه‌های سختگیرانه‌ای اعلام کردیم. ما قبل از اعلام اولین مورد مبتلا به کرونا در کشور طی بخشنامه‌ای ‌قرنطینه در مراکزمان را آغاز کردیم. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مراکز مختلف بهزیستی در سراسر کشور ادامه داد: سطح ایمنی و بهداشتی را در مراکز بالا بردیم و اتاق‌های قرنطینه در تمامی مراکز پیش‌بینی شد. ضدعفونی کردن متوالی مراکز، تب‌سنجی و علامت‌سنجی از دیگر اقدامات ما بود که برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز انجام دادیم.

کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با شیوع کرونا در کشور ما نیازهایمان را برای مراکز جمع‌بندی و اعلام کرده‌ایم تا توسط سازمان تهیه شود، اما همانطور که می‌دانید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی بسیار گران شده است و بازار سیاه برای این اقلام ایجاد شده است و برخی اقلام مانند ماسک و گان یا اصلا در بازار پیدا نمی شود و یا به سختی تهیه می‌شود و ما در مراکزمان با این کمبودها مواجه هستیم. 

نفریه با اشاره به راه‌اندازی پویشی برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مراکز شبانه‌روزی توسط معاونت امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مردم هر ساله در این ایام کمک‌هایی را به مراکز بهزیستی انجام می‌دادند و اقلامی مانند لباس و .... را به مددجویان ما اهدا می‌کردند، با توجه به شرایط ایجاد شده این کمپین را برای تامین نیازهای بهداشتی مراکز سالمندان و معلولان راه‌اندازی کردیم. 

وی با اشاره به سرانه بهداشتی ۳۰ هزار تومانی برای هر مددجو خاطرنشان کرد: سرانه بهداشتی ماه اسفند به تمامی مراکز پرداخت شده است و چنانچه نیاز باشد، برای ماه بعد نیز پرداخت خواهد شد اما یکی از مشکلات مراکز بهزیستی این است که با وجود دریافت این سرانه برخی از اقلام یا در بازار موجود نیست و یا باید هزینه گزافی برای تهیه آن بپردازند. البته در خصوص تهیه این تجهیزات هماهنگی‌هایی با وزارت صمت و آقای نوبخت شده است. همچنین با تعزیرات نیز مذاکراتی داشته‌ایم تا بخشی از مشکوفات‌شان را برای توزیع در مراکز بهزیستی در اختیار ما قرار دهند. 

کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بسیاری از استان‌ها اقلام مورد نیازشان را توسط ستادهای مبارزه با کرونا دریافت کرده‌اند، اما همچنان این کمبود در بسیاری از مراکز بهزیستی در استانهای مختلف وجود دارد. ما نیز سعی کرده‌ایم در استان‌هایی مانند گیلان که نتوانستند اقلام مورد نیازشان را تامین کنند از دیگر استان‌ها اقلام مورد نیاز را برای آنها ارسال کنیم. ما تمام تلاش مان را برای تامین این اقلام می‌کنیم، اما با سختی‌های بسیاری مواجه هستیم. 

نفریه در پاسخ به این سوال که آیا مورد مبتلا به ویروس کرونا در مراکز بهزیستی گزارش شده است، گفت: سه روز پیش اولین موارد مثبت در برخی از مراکز بهزیستی گزارش شده است و در حال حاضر ۴ مورد مثبت که شامل سه مورد در مراکز سالمندان و یک مورد در مراکز نگهداری معتادان متجاهر گزارش شده است. اما حال عمومی این افراد خوب است و مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.البته موارد مشکوک داریم که خوشبختانه مثبت نشده‌اند و با توجه به اینکه در پیک آنفولانزا هستیم افراد به آنفولانزا دچار شده‌اند و ما افراد مشکوک را قرنطینه کرده‌ایم.

وی درباره شیوع کرونا در بین پرسنل مراکز بهزیستی خاطرنشان کرد: یک مورد در میان پرسنل مشکوک گزارش شده بود که خوشبختانه مثبت نشده است.   

کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره تعطیلات عید نیز گفت: لغو مرخصی مددجویان در ایام عید هم ادامه دارد، چراکه دید و بازدیدها و مرخصی هم برای مددجویان و هم برای خانواده‌ها خطرناک است، اما از طریق تلفن می‌توانند با خانواده‌هایشان در ارتباط باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز