خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل وظایف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۵۵۱

دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف آموزش و پرورش در «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش» توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا،محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور ایجاد یکپارچگی، همسویی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش را بر مشارکت فعال در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل بیماری‌های واگیردار مکلف نموده است و به همین منظور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش در سطوح ستادی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تشکیل می‌شود.

این کمیته با ریاست وزیر آموزش و پرورش و عضویت برخی از معاونان وی در سطح ستاد تشکیل می‌شود و ضمن هماهنگی با ستاد ملی کرونا در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با ایجاد نظام یکپارچه و هماهنگ به مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت می‌پردازد.

از جمله وظایف این ستاد می‌توان به سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی، هم‌سویی، هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی تمام اقدامات، رصد و تحلیل مستمر اقدامات، پیگیری اجرای مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آمورش و پرورش، ظرفیت‌سازی و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و مجازی مبتنی بر وب و آموزش‌های الکترونیکی و آموزش موبایلی برای جبران زمان از دست رفته آموزش، ایجاد ارتباط بهنگام و مستمر با استان‌ها به منظور راهبری و هدایت امور از طریق جلسات ویدئوکنفرانس، آموزش کارکنان و ایجاد هماهنگی در سازمان آموزش و پرورش در زمینه مدیریت بحران، حمایت از استمرار اجرای برنامه‌های پرورشی و ورزشی دانش‌آموزان به اقتضای شرایط تعطیلی مدارس و ماندن دانش‌آموزان در منزل، رصد فعالیت‌های فراگیر آموزشی و کسب اطمینان از عمومی شدن این فعالیت‌ها در بین دانش‌آموزان و… اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز