خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

سپردن مهدکودک‌ها به بهزیستی تاسف‌بار است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۴۲

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فرآیند آماده کردن شخص برای ورود به عرصه‌های اجتماعی باید در آموزش و پرورش طی شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز گفت: فرایند آماده کردن شخص برای ورود به عرصه‌های اجتماعی باید در آموزش و پرورش طی شود.

وی افزود: باید به درستی وضعیت موجود شناسایی و شرایط آینده ترسیم و یک بازآرایی داشته باشیم. ما مخاطب بیانیه گام دوم را مجموعه جوانان می‌بینیم که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حضور دارند. از جمله لوازم مورد نیاز برداشتن گام دوم، سند تحول بنیادین، سند جامع علمی و موضوعات مرتبط با فرهنگ و تربیت در مقوله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است که وجود دارد و در دسترس است.

رستمی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها به وظایف خود در قبال آموزش و پرورش عمل کرده اند گفت: نه آموزش و پرورش جدی مسائلش را عرضه می‌کند و نه دانشگاه ورود جدی داشته است. آموزش و پرورش به دلایل مختلف یک بار مسئولیت بزرگی بر دوش دارد و مشکلات ساختاری و بودجه‌ای بخش بزرگی از توان آنها را معطوف خودش می‌کند.

وی ادامه داد: تا مسئله به دانشگاه عرضه نشود، دانشگاه هم ورود نمی‌کند چون تولیت بر عهده آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش نیروی انسانی اش را انتخاب می‌کند و مهارت‌های لازم را به آنها منتقل می‌کند. توجه به مسائل مختلف این دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است. دانشکده‌های علوم انسانی در کنار گام‌های بزرگی که برای پیشرفت علم داشته اند ظرفیتشان کامل در خدمت نیست و مسئله محوری در اولویت پژوهش‌های دانشگاهی نیست. باید مسئله محوری در دانشگاه‌ها جدی تر بشود.

وی درباره برخی پیشنهادات مبنی بر یکی شدن وزرای علوم و آموزش و پرورش گفت: این نگاه کلانتر است. هنوز موضوع جزئی‌تر چون جدا شدن علوم پزشکی از وزارت علوم محل بحث است و اینکه آیا باید وزارت علوم تولیت علوم پزشکی را بپذیرد یا خیر مورد وفاق نیست تا چه برسد به این دو وزارتخانه با این حجم بزرگ از مسئولیت‌ها. فکر می‌کنم کشور نیاز دارد حتی فراتر از ادغام دو وزارتخانه، نیاز به قوه چهارمی به نام قوه فرهنگ دارد.

وی افزود: یک مسئله تاسف بار این است که مهدکودک‌ها به بهزیستی سپرده شده و کار آنها نگه داری کودک تلقی می‌شود و نه تربیت کودک و وزارت علوم و آموزش و پرورش بر آن نظارت ندارند.

رستمی اضافه کرد: البته تاسیس شورای انقلاب فرهنگی برای همین هماهنگی‌ها ایجاد شده اما هنوز نتوانسته پاسخگوی نیاز موجود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز