خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۹۶

شهردار تهران گفت‌: سلامت روانی سالمندان موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران ضمن تبریک برای روز جهانی سالمند گفت: فرهنگ غنی ایران درس‌های بزرگی برای حل بزرگترین مشکلات کشور دارد. باید همه دستگاه‌ها با همکاری هم در جهت حل مشکلات کشور تلاش کنند. مسلما در صورت چنین اقدامی نتایج بهتری را از آنچه امروز به دست می‌آوریم خواهیم داشت.

حناچی گفت: امروز یکی از چالش‌های جوامع مختلف سالمندی است که عواقب آن هم قابل پیش بینی است. سالخوردگی در طول تاریخ در دنیا مشابهتی با آنچه که امروز در حال رخ دادن است نداشتند، زیرا که سالمندی در جهان امروز و در بین ملل مختلف فراگیر است. سازمان ملل این اتفاق را سرسخت و بازگشت‌ناپذیر اعلام کرده است.

شهردار تهران گفت: امروز امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است، البته اگر برنامه داشته باشیم این یک فرصت خواهد بود. سن امید به زندگی از 50 سال در سال 57 به 73 در امروز افزایش پیدا کرده است تا سال 1430 یک چهارم افراد کشور افراد سالمند خواهند بود بنابراین می‌توانیم درک کنیم اهمیت حرف‌های مقام مظم رهبری و تاکیدات ایشان در رابطه با افزایش جمعیت از چه بابت است.

حناچی در ادامه گفت: سالمندی از پنج درصد به 10.5 درصد رسیده است و این آمار در تهران حدود یک درصد از میانگین کشور بالاتر رفت و شرایط حادتری را تجربه می‌کند که این نشان دهنده این است که توجه ویژه‌ای باید در رابطه با مناسب سازی شهر در این کلانشهر داشته باشیم. 66 درصد از سالمندان غیروابسته هستند و فعالیت‌های پایه را خود انجام می‌دهند. 13 درصد از سالمندان در فعالیت‌های پایه وابسته هستند. 24 درصد از سالمندان در شش ماه گذشته یک بار به زمین خوردند و اگرچه به دلایل پوکی استخوان و شرایط سالمندی نمی‌توان همه این اتفاق را به مناسب سازی ارتباط داد اما نشان دهنده فضای شهری نامناسب و مناسب سازی نشده است. همچنین سلامت روانی سالمندان موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

شهردار تهران گفت: نزدیک 41 درصد مردان و 27 درصد زنان سالمند افسرده در کشور وجود دارد. رفاه اجتماعی در رابطه با این افسردگی بسیار تاثیرگذار است و لازم است در این زمینه تلاش‌هایی شود. درسال 91 در شورای تهران شهر دوستدار سالمندان را تصویب کردیم این فضای امن و مناسب‌سازی شده برای همه ما مهم است و نگاهی است که ریشه در کرامت انسانی دارد.

شهردار تهران گفت: جمعیت سه درصد معلولین و بحث مناسب‌سازی بسیار پراهمیت است ولی اگر این جمعیت را به علاوه جمعیت سالمندان زنان باردار و دیگر افراد ناتوان گره بزنیم 35 درصد از مردم جامعه به مناسب‌سازی نیاز خواهند داشت که آمار بسیار چشمگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز