خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

بیشترین فشار اقتصادی روی سالمندان و بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۲۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در شرایط اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با تبریک روز جهانی سالمند گفت: سالمندی می تواند یکی از دوره های لذت بخش زندگی هر انسانی باشد به شرطی که زمینه های جسمی و روحی این دوره بصورت مناسبی فراهم شده باشد.

وی افزود: باتوجه به افزایش سن متوسط ایرانیان در دهه های اخیر به نزدیک هشتاد سال سن، بخصوص در بانوان، سپری کردن حدود دو دهه زندگی در سالمندی نیاز به توجه و حمایت بیشتری از جامعه دارد.

هاشمی با بیان اینکه حمایت از سالمندان باید در حوزه های مختلفی نظیر تغذیه، سلامت و درمان، تامین معیشت و حمایتهای معنوی و فرهنگی ایجاد شود تصریح کرد: اینکه سالمندان پس از عمری تلاش و خدمت، با بحرانهای مختلف مادی و روحی مواجه نشوند، و ایجاد فضای نشاط، ورزش و برنامه های فرهنگی از جمله خدماتی است که حوزه فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری باید برای شهروندان سالمند بصورت ویژه ای پیش بینی کند.

رئیس شورای شهر افزود: متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می شود، چرا که هزینه های این گروه از جامعه که دارای فرزندان بزرگ دانشجو یا فارغ التحصیل فاقد شغل و درگیر بیماری و مراقبتهای پزشکی هستند نسبت به سایر اقشار بیشتر و درامد آنها کمتر شده است.

هاشمی همچنین روز سالمند را به حدود 12 هزار بازنشسته مدیریت شهری تهران و خانواده‌های محترم این عزیزان تبریک گفت.

وی افزود:مهمترین پیامی که سالمند باید از جامعه بویژه مسئولان دریافت کند، احساس قدرشناسی، حمایت و همراهی به پاس یک عمر خدمت و زحمت صادقانه در محل کار و خانه است، موضوعی که در فرهنگ ایرانی – اسلامی، متفاوت با فرهنگ برخی جوامع دیگر است و واژه پیر در فرهنگ و ادب پارسی، به معنای بلوغ فکری و اوج پختگی و کمال معنوی و عقلانی انسان است و سالمند در فرهنگ سنتی ایران، مرکز توجه، احترام و قدرشناسی است که امیدواریم بتوانیم این فرهنگ غنی را با برنامه های مدون به نسلهای جدید و آینده نیز انتقال دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز