خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد؛

۵۰۹ هزار و ۱۰۸ نفر در انتخابات شورایاری شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۷۰۶

نشست خبری انتخابات شورایاری ها در محل ستاد انتخابات پنجمین دوره انجمن‌های شورایاری ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ستاد انتخابات پنجمین دوره انجمن‌های شورایاری محلات که قرار بود با حضور شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران برگزار شود با حضور سخنگوی شورای شهر تهران و رئیس ستاد انتخاب انتخابات شورایاری ها و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی برگزار شد.

 علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری ستاد انتخابات پنجمین دوره انجمن های شورایاری محلات تهران گفت: از همه دست‌اندرکاران تشکر کرد و خبرنگاران که شرایط برگزاری هرچه بهتر این انتخابات را فراهم کردند تشکر می کنم.

 سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به میزان مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری‌ها گفت: تعداد  ۵۰۹ هزار و ۱۰۸ نفر در این انتخابات شرکت کردند که این اعداد نشان دهنده مشارکتی است که تا حد زیادی انتظارات را برآورده کرده است. ما هم از شهرداری و همکاران خود در شهرداری که هیات اجرایی و بخش اجرایی انتخابات بودند و نقش موثری را بر عهده داشتند تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مخاطبان اصلی ما شهروندان تهران بودند و بیش از هر کسی باید از شهروندان تشکر کنیم.

اعطا تاکید کرد: همچنین به نمایندگی از مدیریت شهری از هیات محترم دولت تشکر می کنم که اگر پیگیری‌های حقوقی معاونت حقوقی نبود شاید برگزاری این انتخابات با توجه به موانع و تنگناهایی که وجود داشت اجرایی نمی شد که از این بابت از دولت تشکر می‌کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: بنا بود در فاصله اندکی بعد از رای گیری نتایج اعلام شود. هیئت اجرایی نتایج انتخابات را باید به هیات مرکزی نظارت ارائه کند که بعد از  ساعت ۲۴ اعلام می‌شود تا احیاناً اگر مواردی نیاز به بررسی داشته باشد در این هیئت مرکزی نظارت بررسی خواهد شد.

اعطا افزود: نتایج را در اسرع وقت اعلام خواهیم کرد و در صورت وجود اشکالات احتمالی ۲۴ ساعت زمان لازم است تا به آن رسیدگی شود و این آمادگی را داریم بلافاصله بعد از اینکه هیئت اجرایی نتایج را در اختیار ما قرار داد نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنیم.

وی به میزان  مشارکت در محلات نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ۴، منطقه ۱۵ و منطقه ۵ بیشترین میزان مشارکت به لحاظ تعداد داشتند.

اعطا گفت: محله گلشن در منطقه ۴ محله، نعمت آباد در منطقه ۱۹ ، شکوفه و تهرانپارس غربی و  عبدل آباد بیشترین میزان رای را به نسبت جمعیت به خود اختصاص می دهند.

اعطا گفت: طبیعتا هیئت نظارت باید آمار را تایید کند اگر این آمار ارائه می‌شد و هیئت نظارت مواردی را تایید نمی کرد آمار اولیه با مشکل مواجه می شد در نتیجه جمع بندی و مشکلات در هیئت نظارت و هیئت اجرایی بر این بود که نتایج را هیئت اجرایی اعلام کند.

رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها در ادامه با اشاره به اینکه این انتخابات خیلی سریع اجرا شد گفت: از تاریخ ۲۵/۳/۹۷ آیین‌نامه به ما ابلاغ شد تا یک ماه و ۱۰ روز زمان برای برگزاری انتخابات در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: هیات دولت وزارت کشور نیروی انتظامی امنیت شعب را برعهده داشت ثبت احوال نیز به صورت آنلاین هویت افراد را احراز می کرد آموزش و پرورش استانداری تهران فرمانداری تهران فرمانداری شمیرانات نیز در برگزاری این انتخابات حضور داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶۳۱ شعبه اصلی و ۳۵۰ حوزه انتخاباتی برای این انتخابات در نظر گرفته شده بود گفت: وظیفه شورای شهر ارائه اولیه نتایج به شورا و هیات مرکزی نظارت است.

وی در ادامه افزود:صورت جلسه را هیات اجرایی منطقه باید تایید کنند و به دست هیات اجرایی مرکزی برسد و شور آن را منتشر کند.

 جوادی یگانه با اشاره به اینکه از تاریخ ۶ مرداد تا تاریخ ۹ مرداد امکان ثبت شکایت وجود دارد در ادامه تصریح کرد: با توجه به آن که تعداد آرا در برخی محلات کم است اگر آرا مشترک باشد فردی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند انتخاب می شود در غیر این صورت در صورت تساوی آرا و تساوی مدرک تحصیلی قرعه کشی صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات شورایاری ها به کمترین میزان مشارکت در محلات نیز اشاره کرد و گفت: کمترین میزان مشارکت معمولا در مناطقی ثبت شد که سرای محله ای نداشتند یا مردم از محل ناراضی بودند برای مثال در منطقه ۵ شهرزیبا و مرادآباد مشارکت پایین بود عباس آباد منطقه ۲۰ و محله قبا در منطقه ۳ همچنین گذرخان گوران در منطقه ۱۴ با مشارکت پایینی همراه بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز