خبرگزاری کار ایران

۳۲ مدرسه استثنایی تحت پوشش شرکت واحد اتوبوسرانی قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۱۸

در برنامه ستاد استقبال از مهر که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران برگزار شد، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از اختصاص اتوبوس‌های ویژه برای مدارس استثنائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ستاد استقبال از مهر گفت: برای شروع مهر تمهیدات زیادی صورت گرفته تا  شروع مبارک و خوبی داشته باشیم.  در طول تابستان با توجه به آنکه تعطیلات و سفرها بیشتر است و با شروع مهر همه خانواده ها به  فعالیت اصلی بازگشت دارند و حجم ترافیک به صورت سنتی و همیشگی بالغ بر ۳۰ درصد افزایش می یابد و باید بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم تا شهر برای مزدم زیست پذیرتر باشد.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ایمنی در سطوح مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شده و مرکز کنترل ترافیک با رصد ترافیک سعی می کنند ترافیک سطح شهر را روان کنند.

در ادامه پورسیدآقایی از مدیران شرکت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواست تا گزارشی از اقدامات این مجموعه ها برای مهرماه را ارائه دهند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: سرفاصله قطارها در خطوط ۱,۲,۳و۴تا ۳٬۵دقیقه در ساعات پیک کاهش از امروز کاهش می یابد.

وی افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط ۶,از ۲۵دقیقه به ۱۵دقیقه کاهش یافت.

نوبخت با بیان اینکه همه آسانسورها و پله برقی ها فعال است، اظهار داشت: امیدواریم از این به بعد نیز بتوانیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

در ادامه پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اخذ معاینه فنی اتوبوس ها، امروز به بیش از ۹۷درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته در حدود ۶ درصد به رغم فرسودگی بیشتر ارتقا یافته است.

وی درباره میزان توقف ناشی از تعمیرات اتوبوس های دوکابین گفت: این میزان به کمتر از ۹ درصد رسیده و به معنای این است که پیک جابجایی اتوبوس در خط ۱و۷و ۲ در پیک حرکت به سی ثانیه می رسد‌.

سنندجی افزود: امسال ۲۲خط مدرسه ویژه دانش آموزان داریم و همچنین ۳۲مدرسه استثنایی هم از امروز برای جابجایی دانش آموزان ویلچری تحت پوشش قرار می گیرد.

وی درخصوص بلیط های تک سفره نیز گفت: بلیط های تک سفره برای اولین بار از ۱۵مهر ماه در خطوط اتوبوس رانی مورد استفاده می گیرد.

در ادامه علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: شناسایی نقاط پرسفر، خطوط استراتژیک سازمان تاکسیرانی و برنامه ریزی است. در تهران ۴۰خط بحرانی و استراتژیک داریم و شیفت بندی و پیش بینی دپو خودروهای ون برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا ۲۰مهر از ساعت ۶٬۳۰تا ۸٬۳۰صبح وضعیت آماده باش اعلام کردیم و در ۴۰نقطه گشت های ویژه مستقر شده است.

قنادان با بیان اینکه امسال ساماندهی سرویس مدارس  با قوت بیشتری شروع شده است تصریح کرد: برای ۳۵۰شرکت دانش آموزی مجوز فعالیت صادر شده است.

وی در ادامه آماری ارائه کرد و افزود: بیش از ۱۳هزار خودرو سرویس مدرسه در سامانه سپند کشوری ثبت شده اند که ۷۳درصد خودروها تاکسی و باقی خودروی شخصی هستند.

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی تصریح کرد: ۴۰درصد رانندگان سرویس های مدارس خانم و ۶۰درصد آقا هستند و  متوسط سن رانندگان ۴۷سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز