خبرگزاری کار ایران

ستاری:

وزارت دفاع در بهره‌بردن از خلاقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان همیشه پیشتاز بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۵۰

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ما یک خزانه از تکنولوژی و نوآوری‌ها داریم که این محصولات و تولیدات با هدف دفاعی ایجاد نشده ولی می‌تواند کاربرد دفاعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر حاتمی وزیر دفاع در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه این نشست اظهار داشت: همانطور که وزیر دفاع اشاره کرد از سال‌های قبل همکاری نزدیکی بین معاونت علمی ریاست جمهوری با حوزه دفاع برقرار بوده است. حسن این ارتباط این است که وزارت دفاع خود وارد تولید نمی‌شود و این کار را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌کند که این اقدام بسیار خوب است. زیرا خلاقیت از شرکت‌های دانش بنیان بیرون می‌آید و خوشبختانه وزارت دفاع همواره پیش تاز این مساله بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساسی که جامعه دارد این شرکت‌ها همچنان پای کار مانده‌اند و به حرکت خود ادامه داده‌اند و همین روال در حوزه دفاع خیلی تقویت شده است. ما یک خزانه از تکلنولوژی و نوآوری‌ها داریم که این محصولات و تولیدات با هدف دفاعی ایجاد نشده ولی می‌تواند کاربرد دفاعی داشته باشد.

ستاری بیان کرد: می‌توان محصولات و تولیدات مختلف را رنگ و بوی دفاعی داد و از آن استفاده کرد. شرکت‌های بزرگ‌ فناوری و نوآوری‌های خود را در خدمت وزارت دفاع قرار دهند. نکته حائز اهمیت این است که این فناوری‌ها محرمانه نیستند  و می‌توانند به شرکت‌های خصوصی نیز واگذار شوند تا آنها هم بتوانند از فناوری‌ها و تولیدات بهره ببرند.  

معاون علمی فناوری رییس جمهوری درباره تعهدات طرفین بعد از امضای تفاهم نامه گفت: کار معاونت علمی توسعه اقتصادی در حوزه‌های پوشش ریسک شرکت‌ها است. ما به جز سرمایه‌های داخلی اتکای دیگری نداریم ومراکز نوآوری با بینش کمک به بخش‌های دیگر فعالیت خواهد کرد.

امیر حاتمی نیز در این خصوص توضیح داد: بحث تجاری سازی بسیار مهم است و باید در مراحل ابتدایی به آن فکر کرد. ما زیر ساخت‌های قابل توجهی مثل زیر ساخت‌های آزمایشگاهی داریم که ایجاد آن برای خیلی از شرکت‌ها سخت است و ما می‌توانیم این مجموعه آزمایشگاهی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

وزیر در پایان درباره بودجه این تفاهم‌نامه و به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۱۰۰۰ میلیارد  تومان برای سال ۹۸ با شرکت‌های دانش‌بنیان کار داریم در حالی که تنها با ۱۰ درصد از آنها فعلا کار می‌کنیم و ۹۰ درصد باقیمانده هنوز مانده‌ است. البته ظرفیت‌ها بیشتر از این است و  این مبلغ می‌تواند حتی تا دو برابر نیز افزایش داد. این تفاهم نامه سه ساله و با موافقت طرفین است.در ادامه این برنامه تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز