خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی:

هیچ محدودیتی برای حمایت از ایده‌های حوزه خانواده نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۷۹

دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی مهم‌ترین اهداف این جشنواره را برشمرد.

به گزارش ایلنا، بنیاد کرامت امام رضا(ع) مدتی است که فراخوان جشنواره‌ای را منتشر کرده است که در آن قرار است هم افزایی میان تمام علاقه‌مندان و کنشگران حوزه خانواده صورت بگیرد. جشنواره خانواده رضوی که ثبت نام در آن تا بیستم شهریور ماه ادامه دارد اهداف و محوریت‌های متعددی دارد که تمامی‌ آن‌ها ذیل هدف محرومیت زدایی اجرایی می‌شود.

فضه سادات حسینی (دبیر علمی جشنواره) درباره ویژگی‌های این جشنواره گفت: اشخاصی که در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند پرتعداد هستند اما ما شاهد وضعیت نامطلوبی در حوزه خانواده هستیم. ارگان‌ها و نهادها به نوعی پراکنده و جزیره‌ای عمل کنند.به همین دلیل ما لازم دانستیم با مدد از امام رضا(ع) جشنواره‌ای را اجرایی کنیم تا همه مسوولان و نهادهای دولتی و خصوصی که در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند کنار هم قرار دهیم و به نوعی هم افزایی بینشان برقرار کنیم.

وی هدف اصلی جشنواره را هم افزایی فعالان خانواده دانست و گفت: علاوه بر اینکه می‌خواهیم به نوعی کارهای پراکنده را به کارهای یکپارچه تبدیل کنیم، می‌خواهیم از پژوهش‌های کتابخانه‌ای و تالیف نیز اندکی فاصله بگیریم و بیشتر طرح‌ها و ایده‌ها و تجربیات افراد را اجرایی کنیم.

دبیر علمی جشنواره در ادامه در خصوص محورهای جشنواره نیز تصریح کرد: تسهیل ازدواج٬ فرزندآوری٬ کاهش طلاق و تحکیم خانواده از مهم‌ترین آسیب‌های این روزها حوزه خانواده است. این عناوین مهم‌ترین محورهای جشنواره ما نیز هستند و قرار است که پذیرای ایده‌ها و طرح‌ها و تجربیات در این حیطه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: در این جشنواره قرار نیست فقط مخصوص متخصصان باشد٬ما از تمام ایده‌ها و تجربیات رسانه‌ای و  پژوهشی یا حتی فعالیت‌های کنشگرانه استقبال خواهیم کرد اما درباره موضوعات ترجیحمان روی همان محورهای کنگره است.

او با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت در سرمایه گذاری روی ایده‌ها از جانب جشنواره وجود ندارد نیز تاکید کرد: ما هیچ محدودیت مالی را برای حمایت از ایده‌هایی که در این جشنواره پذیرش می‌شوند معین نکردیم و از ایده‌هایی که قابلیت اجرای گسترده داشته باشند حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

حسینی درباره نحوه شرکت در جشنواره نیز تصریح کرد: بدلیل اینکه فرصت چندانی تا پایان زمان رسمی فراخوان نمانده ما توصیه می‌کنیم که علاقه‌مندان در مرحله اول فرصت را از دست ندهند و در مرحله ثبت نام اولیه تا پایان بیست شهریور حتما ایده یا تجربه خود را ثبت کنند و در مراحل بعدی به سراغ تکمیل ایده و طرح و تجربه خود بروند.

دبیر علمی جشنواره در پایان در خصوص داوری‌ها در این جشنواره نیز گفت: یک کمیته داوران تشکیل شده است و یک متخصص در هر حوزه‌ای اعم از اقتصاد خانواده، فقه خانواده، حقوق خانواده و ... در کمیته داوران وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز