خبرگزاری کار ایران

گلپایگانی:

برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای تخصصی شهر تهران انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۷۸

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای تخصصی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی چالش‌های برنامه‌ریزی در محله عودلاجان، رویکرد و نحوه مداخله در برازجان با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه 12 و جمعی از اساتید دانشگاهی و صاحبنظران حوزه شهرسازی برگزار شد.

در این نشست گزارشی از طرح ها و برنامه های تدوین شده برای احیاء و نوسازی محله عودلاجان در طی 50 سال گذشته ارائه شد و دلایل عدم توفیق و اجرایی نشدن طرح های پیشین، ضرورت تدوین طرح جدید و یا بازنگری در طرح های مدون گذشته، فعالیت های مناسب استقرار و رویکردهای مناسب برای مداخله در اراضی رها شده در محله برازجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و ریاست این نشست تخصصی از نکاتی که از سوی اساتید و صاحبنظران حاضر در جلسه پیرامون چالش های برنامه ریزی در محله عودلاجان ارائه شد، ابراز خرسندی کرده و گفت: ضروری است رویکردها بصورت جامع و کامل باشد و مسائل اجتماعی و اقتصادی حتماً مدنظر قرار گرفته شود چرا که پرداختن صرف به مسائل کالبدی درمان درد نه تنها محله عودلاجان بلکه سایر محدوده های تاریخی نیز نخواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌تهران با تأکید بر اهمیت روشن‌شدن مفهوم و تعریف ارزش، گفت: آیا تعریف ارزش، مشخص شدن جنبه‌های کالبدی، آجری، نوع پلان معماری است یا مفهوم و معنای عمیق‌تری دارد؟

گلپایگانی با اشاره به اینکه محله عودلاجان یا بازار تهران یکی از پنجره‌هایی است که ما را به ارزش‌های تاریخی‌مان متصل می‌کند، تصریح کرد: بازار تهران، نمادی از سابقه کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ ایرانی است و پاسخگویی به چگونگی برخورد و نحوه مواجهه با این محدوده‌های واجد ارزش، مسئله‌ای پیچیده و دشوار است.

معاون شهردار تهران از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای تخصصی شهر تهران خبر داد و گفت: ضروری است متخصصان و افرادی که دغدغه و ریشه در مسائل شهر دارند در این شورا حضور داشته باشند نه مدیران، چراکه مدیران در دوره مدیریت کوتاه‌مدت خود نمی‌توانند برای دامنه‌ای گسترده و ارزشمند تصمیم‌گیری کنند.

گلپایگانی با تأکید بر ضروت تداوم و استمرا جلسات، تصریح کرد: متخصصان باید بیایند، همفکری کنند و مدیران را راهنمایی کنند که چگونه عملیات اجرایی انجام دهند؛ تلاش می کنیم مسائل را کاهش و اعتبار محل را افزایش دهیم. همکاران من در شهرداری منطقه نیز پیگیر مسائل هستند و راهنمایی شما اساتید و صاحب‌نظران قطعاً کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز