خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در نامه‌ای تاکید کرد؛

تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۶۳۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان و عدم تقید شرکت متقاضیان عضویت هیئت علمی تأییدشده بنیاد ملی نخبگان به جدول زمانی فراخوان‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامی در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها آورده است:

حسب تقاضای معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، درخصوص تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری آنان، ضمن هماهنگی با مرکز جذب اعضای هیئت علمی، مقرر شد شرکت متقاضیان عضویت هیئت علمی تأییدشده بنیاد ملی نخبگان در فراخوان‌ها مقید به زمان و دوره‌ای خاص و جدول زمانی فراخوان‌ها نباشد.

بر این اساس، در هر زمان با معرفی بنیاد به مرکز جذب و ایجاد کد ورود به سامانه از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی، ورود متقاضیان به سامانه ثبت و زمینه بررسی تقاضای آنان فراهم خواهد شد.

ضروری است دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وضعیت نخبگان را بررسی و نتایج مقایسه آنان با سایر داوطلبان را در سامانه درج کنند. مرکز جذب نیز موظف است گزارش همکاری و جدول زمانی رسیدگی دانشگاه‌ها را هر ۶ ماه یک‌بار به اینجانب و رئیس محترم بنیاد ملی نخبگان ارسال کند.

همچنین با توجه به ضرورت رسیدگی سریع به تقاضاها ترتیبی دهید تا حکم عضویت پیمانه متقاضیان صادر شود و هم‌زمان تقاضای معافیت کبر سن آنان در دستور اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه / موسسه مربوطه قرار گیرد.

گفتنی است حداکثر معافیت کبر سن برای نخبگان، مانند سایر افراد، ۵ سال و موافقت هیئت امنای ذیربط برای تمدید حکم پیمانی در سال دوم ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز