خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

روسای دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه تبریز با رای اساتید انتخاب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۰۴

بر اساس نظر رییس دانشگاه تبریز و به موجب «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری» مصوب جلسه ۶۸۴ مورخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۳۸۹ شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه تبریز در نظر دارد جهت مشارکت دادن نخبگان و اعضای هیات علمی در همه شئون اداره دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و گروه‌ها را با آرای اعضای هیات علمی این دانشگاه انتخاب نماید.

ایلنا: با نظر مدیریت جدید دانشگاه تبریز، روسای دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی با رای اعضای هیات علمی این دانشگاه انتخاب می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس نظر رییس دانشگاه تبریز و به موجب «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری» مصوب جلسه ۶۸۴ مورخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۳۸۹ شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه تبریز در نظر دارد جهت مشارکت دادن نخبگان و اعضای هیات علمی در همه شئون اداره دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و گروه‌ها را با آرای اعضای هیات علمی این دانشگاه انتخاب نماید.
محمدتقی اعلمی، افزود: رییس دانشکده از میان افراد واجد شرایط و با توجه به برنامه‌های پیشنهادی، از میان کسانی که از نظر اعضای هیأت علمی دانشکده مورد نظر، مقبولیت بالایی داشته و در عین حال واجد توانایی‌ها و سوابق مدیریتی در محیط‌های دانشگاهی بوده و توانایی برقراری ارتباط موثر با همکاران و دانشجویان را داشته باشند، انتخاب خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات، کمیته‌ای زیر نظر معاون آموزشی تشکیل و فرایند نظرخواهی برای تشخیص مقبولیت عضو هیات علمی و بررسی رزومه و سوابق در این کمیته انجام خواهد شد که پس از انتخابات، از بین دو نفر که حائز بیشترین رای شده‌اند، یکنفر توسط رئیس دانشگاه انتصاب می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، داشتن حداقل رتبه علمی دانشیاری و حداقل ۵ سال سابقه خدمت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سن حداکثر ۶۵ سال را از جمله شرایط اختصاصی برای تصدی ریاست دانشکده‌ها ذکر کرد و افزود: مدت ریاست دانشکده ۲ سال می‌باشد و این زمان حداکثر تا یک دوره دیگر قابل تمدید است.
وی اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری این دستورالعمل که حاصل بررسی دقیق روش‌های مورد استفاده برای این منظور در دانشگاه‌های پیشرو دنیا و تطبیق آن با الزامات قانونی، فرهنگی و اجتماعی کشور است گامی در جهت اعتلای ساختار مدیریت دانشگاه تبریز برداشته شده و الگویی برای تصمیم گیری‌های آکادمیک در ایران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز