خبرگزاری کار ایران

جلسه هماهنگی کشوری برنامه پزشک خانواده در سال 98 برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۹۹

اولین جلسه ستاد هماهنگی کشوری برنامه پزشک خانواده در سال ۹۸ با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار و چالش‌های پیش روی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علیرضا رییسی در این جلسه با اشاره به حادثه سیل اخیر و خدمات انجام شده توسط نیروهای بهداشت و مراقبان سلامت، ضمن تقدیر از تلاش های آنان، اقدامات صورت گرفته در آن حوزه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه هنگام بروز حوادث آحاد مردم برای کمک و امدادرسانی در مناطق بحران زده حضور می یابند، اما به مرور از تعداد آنها کاسته می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نیاز مردم به کمک های بعدی بسیار حائز اهمیت است، گفت: با گذشت زمان این نیروهای بهداشتی و مراقبان سلامت هستند که ضمن حضور مستمر در مناطق سیل زده همچنان و با همان شور و انرژی اولیه به وظایف خدمت رسانی خود ادامه می دهند، بنابراین توجه به نیاز و خواسته های نیروهای بهداشت و مراقبان سلامت مساله مهمی است که نباید از آن غافل شد.

پزشکی خانواده و نظام ارجاع در نظام سلامت نقش موثری دارند

همچنین در ادامه این جلسه، مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این جلسه بر نقش موثر پزشکی خانواده و نظام ارجاع در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: پزشک خانواده محصول مشترک وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت است که با قوت باید ادامه و توسعه یابد.

 همچنین، محمدرضا میرزایی مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی بیان کرد: در حال حاضر، تعداد افراد تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده، 28 میلیون و 700 هزار نفر از روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند. این جمعیت خدمات سطح یک سلامت شامل ویزیت و خدمات پیشگیری و مراقبت را با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت در روستاها، مناطق عشایرنشین و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر دریافت می کنند.

وی ادامه داد: خدماتی که این افراد دریافت می کنند شامل ویزیت پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارو، پاراکلینیک، آزمایشگاه و تصویربرداری و خدمات بهداشتی است.

میرزایی گفت: اعتبار این برنامه در سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان بود که هزار و 400 میلیارد تومان توسط سازمان بیمه سلامت و هزار و 400 میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تامین شد. برنامه پزشکی خانواده توسط حدود 6 هزار و 760 پزشک و 5 هزار و 440 ماما در تمام روستاهای کشور و در 3 هزار و 970 مرکز جامع سلامت روستایی اجرا شده است.

برنامه پزشکی خانواده یک برنامه مشترک با وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: از سال گذشته حدود 60 میلیون نفر توسط پزشکان خانواده، 15 میلیون نفر توسط ماماها و حدود 5 میلیون نفر نیز توسط دندان پزشکان ویزیت شدند.

وی ادامه داد: برنامه پزشکی خانواده یک برنامه مشترک با وزارت بهداشت است که 50 درصد اعتبارات آن توسط سازمان بیمه سلامت و 50 درصد توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت تامین می شود.

‌گفتنی است، در این جلسه برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای برنامه پزشکی خانواده در سال ۹۸ بین مسئولان سازمان بیمه سلامت و معاونت بهداشت انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز