خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون بهداشت خبر داد:

اجرای ۷ برنامه و ۱۰ پروژه اصلی در حوزه بهداشت

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۰۸۱

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت ۷ برنامه و ۱۰ پروژه اصلی را دنبال می‌کنیم که مهم‌ترین آن گسترش و تکمیل برنامه پزشک خانواده، مراقبت‌های اولیه در نقاط روستایی، عشایر و نقاط شهری کمتر از ۱۰ هزار نفر، تکمیل و توسعه خدمات بهداشتی اولیه و ارتقای سلامت در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفری و نیز گسترش بهداشت در شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر است.

به گزارش ایلنا، ناصر کلانتری در برنامه نبض شبکه خبر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، هیچ‌گاه نتوانسته بودیم خدمات سلامت را به جامعه شهری به تناسب با مناطق و جمعیت ارائه دهیم که در آن معلوم باشد بر اساس چه میزان از جمعیت ما باید یک پایگاه و یا مرکز بهداشتی دایر کنیم.

کلانتری با اشاره به اهداف مهم طرح تحول نظام سلامت گفت: تحول در نظام تحول سلامت امری همه جانبه است بویژه در حوزه بهداشت، زیرا هدف اصلی ما از اجرای این طرح، کاهش پرداختی از جیب مردم است که لازم بود در جامعه بیمارسازی را کاهش می‌دادیم و قطعا اولویت اول، جایی است که مردم مشکلات زیادی دارند و بخشی از آن‌ها به دلیل هزینه‌های کمر شکن درمانی و دارویی دچار فقر مطلق شده بودند که ضروری بود تا گام اول طرح تحول در حوزه درمان برداشته شود.

کلانتری با اشاره به تاکید مهم وزارت بهداشت بر بخش بهداشت عمومی کشور گفت: ما در بهداشت عمومی، که تکیه اصلی آن بر سلامت آب، رژیم غذایی ایمن سالم و هوای پاک است تاکید ویژه‌ای داریم چرا که این عوامل از عوامل بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان، فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی است.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون در طرح تحول سلامت بی‌توجهی به بهداشت نشده است و هیچ‌گاه به این میزان خدمات در حوزه پیشگیری، توانمند سازی مردم و مراقبت‌های اولیه سلامت را به مردم ارائه نداده بودیم و امید می‌رود با اجرای کامل برنامه شاهد دستیابی به نتایج مورد انتظار و نیز ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز