خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

نیازمند تجهیزات الکترونیکی برای مقابله با مواد مخدر در مرزها هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۶۳

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تقدیر و تشکر‌ کشورهای آذربایجان و ترکیه از اقدامات ایران در مقابله با مواد مخدر گفت: در امر مقابله نیازمند تجهیزاتی از جمله شناورها، تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی و حتی خودروهای ایمن و سیستم‌های کشف و کنترل مافیای مواد مخدر هستیم.

سردار قاسم رضایی (فرمانده مرزبانی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات مقابله‌ای ایران در مرزهای غربی گفت: نیروهای مرزبانی در زمینه ورود و خروج مواد مخدر اقدامات لازم را انجام می‌دهد. مواد افیونی چه وارد کشور شود و چه از کشور عبور کند، ما با آن مقابله خواهیم کرد، از همین‌رو هم در مرزهای غربی برای مقابله صف‌آرایی کرده‌‌ایم و هم در مرزهای شرقی در آمادگی کامل بسر می‌بریم.

وی ادامه داد: کشفیات ما مبین این است که در مرزهای غربی نیز همانند مرزهای شرقی در خصوص خروج مواد مخدر از کشور و ترانزیت آن اقدامات مناسبی را انجام داده‌ایم. همچنین تقدر و تشکر کشورهای ترکیه و آذربایجان از ایران به دلیل جلوگیری از خروج مواد از مرزهای غربی نیز مبین این موضوع است. 

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نماد جمهوری اسلامی است، ادامه داد: اگر می‌گوییم، جمهوری اسلامی در صف اول مبارزه با موادمخدر در دنیا است، باید این را هم بگوییم که نیروهای مرزبانی در خط مقدم این مبارزه قرار دارند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: اگر اقدامات جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته نبود، قطعا کشورهای غربی با مشکلات جدی روبرو بودند. جمهوری اسلامی بیش از هزار میلیارد دلار در این 40 سال در مرزها به ویژه مرزهای شرقی هزینه کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: لذا انتظار بر این است که کشورهای غربی در بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر به جمهوری اسلامی در بحث تقویت تجهیزات مرزها کمک کنند.البته ما در انتظار کمک غربی‌ها نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: در اختیار داشتن تجهیزاتی مانند شناورها در دریا، تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی و حتی خودروهای ایمن و سیستم‌های کشف و کنترل مافیای مواد مخدر برای مقابله چه در مرزهای ورودی و شرقی و چه در مرزهای غربی و خروجی یک امر ضروری است.

سردار رضایی با اشاره به برنامه ششم توسعه نیز تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی اقدامات مناسبی را انجام داده است، اما انتظار داریم در برنامه ششم توجهات لازم صورت گیرد تا انسداد کامل مرزهای شرقی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز