خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

خلاء امکانات و اعتبارات در مرزها با ایثارگری مرزبانان پوشش داده می‌شود/ لزوم تامین خانه سازمانی برای مرزداران

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۹۴

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه خلاء امکانات و اعتبارات در مرزها با ایثارگری مرزبانان پوشش داده می‌شود، گفت: معتقدم با توجه به مخاطرات و تهدیدهایی که در مرزهای کشور وجود دارد، نیاز است اعتبارات متناسب با وضعیت مدیریت در مرزها تخصیص داده شود.

سردار قاسم رضایی (فرمانده مرزبانی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات و کمبود اعتبارات مرزبانی گفت: ما مرزهای طولانی با توپوگرافی خاص داریم و تهدیدات مختلفی پیرامون مرزهای ما از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و ترددهای غیرمجاز وجود دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه امکانات و اعتباراتی که تا به امروز پیش‌بینی و تخصیص داده شده است به نوعی کفایت اشرافیت مرز را نداشته و کافی نیست و خلاء امکانات و اعتبارات در مرزها با ایثارگری مرزبانان پوشش داده می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: معتقدم با توجه به مخاطرات و تهدیدهایی که در مرزهای کشور وجود دارد، نیاز است اعتبارات متناسب با وضعیت مدیریت در مرزها تخصیص داده شود. همچنین باید اعتبارات لازم برای جاده‌ها، ایجاد پاسگاه‌ها، برجک‌ها و همچنین در دریاها برای ایجاد شناورها، اسکله‌ها و تاسیسات دریایی در نظر گرفته شود.

سردار رضایی با اشاره به کمبود امکانات برای نیروهای مرزبانی تصریح کرد: مرزبانان با ایثارگری در مرزها کار را دنبال می‌کنند و معتقدم باید خدمات متناسب با نوع خدمتی که انجام می‌دهند، در اختیار آنها قرار داده شود و امکانات مناسب از جمله تامین خانه سازمانی برای مرزداران در نظر گرفته شود. مرزبانان افرادی هستند که با از جان گذشتگی ماموریت‌های بزرگ را در مرزها انجام داده و از مرزها دفاع می‌کنند، اما خدمات و امکاناتی که در شان این افراد باشد به آنها ارائه نشده و امکاناتشان محدود است.

وی یادآور شد: در این خصوص برنامه به دولت تقدیم کردیم و با مرکز پژوهش‌های مجلس نشست‌هایی داشتیم و آنها نیز از وضعیت مرزها بازدیدهایی داشتند.همه اتفاق نظر دارند که باید این نقیصه و مشکل تامین خانه سازمانی مرزبانان برطرف شود ما نیز امیدواریم با برنامه‌ای که دولت محترم دارد و با بودجه مناسبی که مجلس برای مرزبانی در نظر می‌گیرد شاهد برطرف شدن این نواقص در ادامه برنامه ششم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز