خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

65 درصد کودکان کار و خیابان از اتباع بیگانه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۶۱

استاندار تهران گفت: 65 درصد کودکان کار و خیابان در استان تهران از اتباع بیگانه و درصدی هم از سایر استان‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز برگزار شد، گفت: استان تهران استانی ویژه در بخش آسیب های اجتماعی است و سرریز آسیب های اجتماعی سایر استان ها را در تهران شاهد هستیم.

وی افزود: 65 درصد کودکان کار و خیابان در استان تهران از اتباع بیگانه و درصدی هم از سایر استان ها هستند.

استاندار با بیان اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است ادامه داد: اعتیاد نوعی آسیب اجتماعی است که ریشه بسیاری از بیماری های روحی و روانی است. آسیب های اجتماعی پدیده ای است که نیاز به اقدامات همه جانبه دارد و اساسا علاوه بر مقابله با کاهش اعتیاد، اقدامات پیشگیرانه و درمانی هم باید صورت گیرد.  

محسنی بندپی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم اقدامات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد یک اولویت است البته توانمند سازی معتادان را نیز باید مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: بر اساس قانون شهرداری‌های کلان شهرها مکلف به احداث مراکز نگهداری معتادان هستند.

بندپی گفت: منازلی که در تهیه و توزیع مواد روان گردان فعالیت می کنند، پلاک قرمز تلقی شده و با هماهنگی دستگاه قضایی مصادره خواهند شد.

همچنین حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: مرکز غربالگری در غرب و شرق و مرکز استان هر کدام با ظرفیت 300 نفر را راه اندازی کرده ایم.

گودرزی گفت: در تهران به عنوان نخستین استان در کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی کمیته و کارگروه نظارت بر مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب شده است.

معاون استاندار تصریح کرد: مجموع این اقدامات موجب کسب رتبه برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در بین 31 استان کشور شده است.

وی افزود: اقدامات باید متوازن و متعادل و به گونه ای صورت گیرد که از تک بعدی نگری جلوگیری شود و اقدامات کاهش آسیب و درمان نباید در محله تحت الشعاع اقدامات مقابله ای باشد.

گودرزی گفت: استان تهران خاص و شرایط آن نیز ویژه است و باید اقدامات متوازن در مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: شهرداری ها در خصوص احداث مراکز نگهداری معتادان تکلیف قانونی دارند.

گودرزی تصریح کرد: باید مهندسی اجتماعی مراکز آلوده توسط اعضای عضو شورای مواد مخدر استان تهران در دستور کار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز