خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

نباید در دانشگاه اسلامی تبلیغات غیراسلامی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۵۹۱

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تزکیه هم در کنار تعلیم جزو وظایف اساتید خواهد بود، گفت: انتظار مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی، پیاده‌سازی تزکیه و تعلیم توأمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاهی که با عنوان «دانشگاه آزاد اسلامی؛ گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد، با گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، گفت: انتظار از دانشگاه آزاد اسلامی این است که همانطور که از لحاظ کمی در جایگاه بالایی قرار دارد، از لحاظ کیفی هم به همین شکل باشد. کار با جوانان مستعد کشور آسان نیست و اغلب شما دارای سابقه‌ای طولانی در تعلیم و تربیت و مسئولیت های دانشگاهی هستید و ان‌شاءالله با همت همه شما بتوانیم این مسئولیت و وظیفه خطیر را به درستی انجام دهیم.

وی با طرح این پرسش که چه توقعی از دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و این دانشگاه چه نقش‌آفرینی برای آینده می تواند داشته باشد، گفت: زمانی تعداد ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بسیار کم بود به طوری که از هر 10 نفر، یک نفر وارد دانشگاه می‌شد. با توجه به نیاز توسعه آموزش عالی در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد و به طور بی‌نظیری توانست در همه نقاط کشور واحد دانشگاهی راه‌اندازی کند که این موضوع منجر به رشد و توسعه آموزش عالی در کشور شد. 

او افزود: البته حضور دانشگاه آزاد اسلامی تنها مربوط به کشور نیست و در کشورهای افغانستان، امارات و لبنان نیز فعال است و با برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده، قرار است شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای سوریه، عراق، آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه ایجاد و گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به تفاوت دانشگاه‌های جهان اسلام و دانشگاه‌های غربی، تصریح کرد: آنچه در دانشگاه‌های جهان اسلام همواره مورد توجه بوده است، موضوع تزکیه و تعلیم است، همانطور که در قرآن کریم هم به جز یک آیه، در تمامی آیات مربوط به این موضوع، تزکیه بر تعلیم تقدم داشته است. این در حالی است که در دانشگاه‌هایی که از غرب الگو گرفته‌اند، به تزکیه اهمیت داده نمی‌شود. 

وی افزود: توجه به تزکیه تاکنون در دانشگاه‌های ما مورد توجه جدی نبوده است ولی ان‌شاءالله این مورد در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق خواهد افتاد و تزکیه هم در کنار تعلیم جزو وظایف اساتید خواهد بود. توقع داریم تزکیه و امور فرهنگی به طور جدی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود.

ولایتی با تأکید بر اینکه در  مدیریت دانشگاه آزاد نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوتی وجود ندارد افزود: گاهی بی تفاوتی و بی توجهی در امور دینی دیده می‌شود که نباید اینگونه باشد چرا که ایران کشوری اسلامی است و در دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان یکی از مراجع تعلیمات عالی نباید سهل انگاری و بی توجهی در امور دینی وجود داشته باشد و برخی اساتید به خود اجازه دهند علیه اسلام و نظام شبهات ایجاد کنند.باید توجه داشت دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب اسلامی است و باید مروج دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توقع ما این است که اساتید مقید به عقاید و مبانی اسلام باشند و اگر هم کسی مدعی آرمان خاصی است یا با مبانی اسلام و انقلاب مخالفت دارد، می‌تواند در این زمینه مناظره کند اما جای بیان شبهات و عقاید ضددینی و غیرانقلابی، در کلاس درس به صورت یک طرفه نیست و نباید در دانشگاهی اسلامی، تبلیغات غیراسلامی شود.

ولایتی تأکید کرد: انتظار مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی، پیاده‌سازی تزکیه و تعلیم توأمان و همزمان است. این دانشگاه نباید صرفاً مصرف‌کننده علوم دیگران باشد بلکه باید در حوزه آموزش و پژوهش پیشرو بوده و دانشگاهی زبانزد باشد تا ان‌شاءالله در افق ترسیم‌شده به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مدیران سازمان مرکزی دانشگاه از وضعیت واحدهای سراسر کشور با خبر هستند و جلسات استانی به طور مستمر برای ایجاد انسجام و هماهنگی به منظور پیشبرد اهداف عالی این دانشگاه برگزار می‌کنند، گفت: تفکر و سلیقه‌ای خاص در دانشگاه آزاد اسلامی حاکم نیست. همه نظرات شنیده می شود و مشورت صورت می گیرد  چرا که خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و تعالی و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم و دانشگاه آزاد اسلامی بحمدالله دانشگاهی سربلند است و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه موفقیت‌های چشمگیری در کشور و عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند، که باید از همه مسئولان، اعضاء هیئت علمی، اساتید و دانشجویان تقدیر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز