خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد:

ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به ۷۰۰ هزار دانش آموز در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۵۵

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تامین و ارتقای سلامت دهان و دندان در بین مردم ایران، گفت: افراد ۳۵ تا ۵۰ ساله در کشور، از ۳۲ دندان، ۱۳ دندان خراب دارند که ۵ دندان خود را کشیده و از دست داده اند، بنابراین ضروری است که برای پیشگیری از خراب شدن و از دست دادن دندان ها به سراغ دانش آموزان برویم.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علیرضا رییسی در جشن ملی مدارس ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان که با حضور وزیر بهداشت در نمین اردبیل برگزار شد اظهار داشت: افراد ۶ ساله استان اردبیل قبل از اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان وضعیت نامناسبی داشتند به گونه‌ای که هر کدام از آنها هفت دندان خراب داشتند.  همچنین ۱۲ ساله های این استان نیز ۳.۲ دندان خراب داشتند، بنابراین برای پیشگیری از پوسیدگی دندان برای افراد ۶ و ۱۲ ساله در استان اردبیل طرح هایی آغاز شد.

 وی یادآور شد: طرح دیگری برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در فرزندان کمتر از سه سال در استان اردبیل آغاز شده و به مادران آموزش های لازم برای خود مراقبتی جهت سلامت دهان و دندان فرزندان ارائه شده که مراقبت های اولیه را انجام داده و در صورت نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: براساس مطالعاتی که در دنیا انجام شده اگر دندان افراد ۶ تا ۱۲ سال حفظ شود این دندانها دائمی خواهند بود و خوشبختانه توان خود را برای سلامت دهان و دندان در این گروه سنی به کار گرفته ایم.

رییسی تاکید کرد: در سلامت دهان و دندان در بین دانش آموزان وزارت بهداشت به تنهایی نقش ندارد بلکه حضور و همراهی وزارت آموزش و پرورش و به ویژه والدین دانش آموزان باعث موفقیت های بزرگی در این عرصه شده است.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز پایه ششمی در کشور گفت: در حال حاضر برای ۶۰ درصد معادل ۷۰۰ هزار نفر از دانش آموزان، اقدامات مربوط به پیشگیری از پوسیدگی پوسیدگی دندان انجام شده و برنامه‌های متعدد دیگری در حوزه بهداشت داریم و اعتقاد ما این است که بهترین گروه سنی و هدف برای پیشگیری از بیماری ها و تغییر رفتار، دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز