خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

استخدام ٩٠٠٠ پرستار در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۱۴

معاون پرستاری وزارت بهداشت در سفر به گیلان، دو کلینیک تخصصی پرستاری قلب و دیابت را در این استان افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، برای اولین بار در گیلان، در راستای اجتماعی شدن خدمات سلامت، کلینیک تخصصی پرستاری در دو حوزه قلب و دیابت با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در بیمارستان های دکتر حشمت و رازی رشت افتتاح شد.

مریم حضرتی در مراسم افتتاح این دو کلینیک با اشاره به رشد فزاینده بیماری های غیر واگیر و افزایش سالمندی در کشور، خاطرنشان کرد: بیشترین علت مرگ و میر در سال گذشته، ناشی از بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان ها بوده است. لذا در این راستا، آموزش به بیمار و انجام پیشگیری و خودمراقبتی به عنوان یکی از اهداف ضروری وزارت بهداشت مطرح شده که در حیطه پرستاری، رشد چشمگیری را شاهد بودیم. 
 
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ٦٠ کلینیک پرستاری در زمینه دیابت، آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی به بیماران خدمات آموزشی و خود مراقبتی ارائه کردند. 
 
حضرتی با مثمرثمر خواندن نقش پرستار در ارتقای سلامت جامعه، تصریح کرد: پرستار، مقرون به صرفه ترین فرد در تیم آموزش سلامت است.
 
 وی در پایان با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل مناسبی در حوزه پرستاری دارد، از استخدام ٩٠٠٠ پرستار در سال پیش رو خبر داد.  
 
گفتنی است، در کلینیک پرستاری قلب، ارائه خدماتی از جمله آموزش و پیگیری برنامه خودمراقبتی و آموزش سلامت به بیمار در روزهای شنبه دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه صبح و یکشنبه و چهارشنبه در نوبت عصر، توسط پرستاران آموزش دیده انجام می شود. 
 
همچنین کلینیک تخصصی پرستاری دیابت نیز با هدف آموزش تغذیه سالم در بیماران دیابتی، کنترل وزن، آموزش بازتوانی، ارتقای آگاهی در زمینه پیشگیری از پیشرفت بیماری و عوارض دیابت در روزهای دوشنبه و پنج شنبه توسط پرستاران آموزش دیده و مجرب این مرکز، در دو نوبت صبح و عصر دایر است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز